Swedbank Försäkring får fortsatt förtroende att förvalta ITP-pensionspengar

Swedbank Försäkring är ett av fem fondförsäkringsbolag som valcentralen Collectum valt ut som förvaltare av ITP-pensionspengar de kommande fem åren.

Det nya ITP-avtalet startar den 1 oktober 2018. I höstas lämnade Swedbank Försäkring in en offert avseende fondförsäkring. När Collectum i dag presenterade de fem valbara bolagen, fanns Swedbank Försäkring med bland de utvalda.

– Jag är mycket glad och stolt att vi fortsätter att vara ett valbart alternativ för de kunder som är anslutna till ITP-avtalet. ITP-sparare är en viktig kundgrupp och avtalspensionsaffären är betydelsefull när det kommer till att kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder, säger Johanna Okasmaa Nilsson, vd på Swedbank Försäkring.

Swedbank och Swedbank Försäkring har ett konkurrenskraftigt erbjudande för ITP-kunderna.

– De ITP-kunder som väljer fondförsäkring hos oss får en väldigt attraktiv lösning. Vi har förbättrat konstruktionen av entréfonden för att möta marknadens behov av mer flexibla pensionsåldrar och utbetalningsperioder, säger Johanna Okasmaa Nilsson.

Det övriga fondutbudet består av 20 fonder med hög rating och låga avgifter.

För ytterligare information:
Johanna Okasmaa Nilsson, vd, Swedbank Försäkring, tel: +46 70 651 77 28
Josefine Uppling, presschef, Swedbank, tel: +46 76 114 54 21

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 625 000 företags- och organisationskunder med 218 kontor i Sverige och 133 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 6 februari 2018 uppgick balansomslutningen till 2 213 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

Jag är mycket glad och stolt att vi fortsätter att vara ett valbart alternativ för de kunder som är anslutna till ITP-avtalet. ITP-sparare är en viktig kundgrupp och avtalspensionsaffären är betydelsefull när det kommer till att kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder.
Johanna Okasmaa Nilsson, vd Swedbank Försäkring