IF Brommapojkarna i samarbete med Telge Energi för ren el

Telge Energi lanserar nu Klubbkraft, ett initiativ som syftar till att göra världen lite bättre. Sveriges största klubb, IF Brommapojkarna är först ut. Syftet är schysst, dels att det blir fler som väljer 100% ren el från sol, vind och vatten och dels genom att klubbens barn- och ungdomsidrott får möjlighet att på ett enkelt sätt finansiera delar av sin verksamhet.

Barn- och ungdomsidrotten i Sverige är viktig, både för barnen och ungdomarna här och nu i form av gemenskap och motion. Men även för framtiden eftersom barn som idrottar och rör på sig får en bra start till ett hälsosamt liv. En annan viktig fråga som berör nästa generation och vår framtid är miljö och klimat. Telge Energi introducerar nu Klubbkraft. Ett initiativ där Telge Energi och barn- och ungdomsverksamheter har ett gemensamt mål. Att göra världen bättre tillsammans. Genom att föräldrar, vänner och bekanta väljer 100% ren el till sin bostad får klubbarna hjälp med finansiering av sin verksamhet.

Schyssta Lirare, Schyssta Ledare och Trygg Idrott är ledord för IF Brommapojkarna. Det ska vara roligt och kännas tryggt att spela fotboll. Sedan flera år tillbaka manifesteras IF Brommapojkarnas prioritering på dessa frågor, genom bl.a. samarbete med Apotek Hjärtat och Friends. Och nu också Telge Energi.

- Vi utvecklar ständigt nya koncept med intressanta samarbetspartners där vi ser möjligheter och bra lösningar för båda parter. Klubbkraft är en lansering vi är extra stolta över, eftersom det kommer innebära att fler konsumenter i Sverige väljer ren el. Men det känns också väldigt roligt att kunna göra skillnad för den viktiga barn- och ungdomsidrottsrörelsen i Sverige, säger Niclas Öst, Försäljningschef på Telge Energi.

- Vi vill vara det schysstaste laget och då är det utmärkt med en schysst partner. För oss i BP som jobbar med ungdomar som ska utvecklas i en bra miljö känns det helt rätt med en ren elleverantör. Vi är också glada att våra lag har chansen att tjäna in pengar till lagkassan så att de kan åka på läger eller turneringar. Telge Energi är en samarbetspartner som delar vår värdegrund och är ett långsiktigt hållbart alternativ. Konceptet Klubbkraft är ett win-win koncept, säger BPs klubbdirektör Ola Danhard.

Fakta om Klubbkraft

• Kort film (1,5 minut): ”Så funkar Klubbkraft”
  • Med Klubbkraft erbjuder Telge Energi idrottsklubbar ett enkelt sätt att tjäna pengar genom att låta medlemmar, och andra som vill stötta klubben, att teckna klubbens elavtal.
  • För att kunna ta del av Klubbkraft behövs en verksamhet för barn och/eller ungdomar.
  • telgeenergi.se/klubbkraft finns mer information och möjlighet för klubben att anmäla intresse.
  • När avtal sedan är skrivet kommer klubbens elsjälar (föräldrar, släkt, vänner osv) kunna teckna sitt elavtal på en egen webbsida för just sitt lag. Allt sker elektroniskt i färdiga mallar. Inga papper. Enkelt!
  • Klubben tjänar en summa vid tecknandet av ett nytt elavtal och sedan löpande provision under elavtalets andra och tredje år.
  • BP har valt att hela arvodet går direkt till respektive lag och de väljer själva om inkomsterna går till t ex material, träningsläger. Dessutom blir det fler som väljer 100% förnybar ren el och stöttar både laget och klimatet.

För mer information (press och media), kontakta:
Anni Svensson, Presskontakt Telge Energi
Telefon pressjour: 0721-90 58 05
E-post: anni.svensson@telge.se

Klubbar och föreningar som är intresserade, kontakta:
Jonas Lobenius, Försäljningsansvarig Klubbkraft, Telge Energi
E-post: jonas.lobelius@telge.se

IF Brommapojkarna
Christer Hellqvist, Sponsorschef
Telefon: 0709-420708
E-post: christer.hellqvist@brommapojkarna.se

Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion. Telge Energi säljer enbart förnybar el från sol, vind och vatten. Telge Energi har drygt 175 000 kunder, omsätter ca 2 000 mkr och har 87 anställda. Kund för kund, kilowattimme för kilowattimme ska vi ersätta den smutsiga elen med ren el. Läs mer: www.telgeenergi.se

Vi vill vara det schysstaste laget och då är det utmärkt med en schysst partner. För oss i BP som jobbar med ungdomar som ska utvecklas i en bra miljö känns det helt rätt med en ren elleverantör. Vi är också glada att våra lag har chansen att tjäna in pengar till lagkassan så att de kan åka på läger eller turneringar. Telge Energi är en samarbetspartner som delar vår värdegrund och är ett långsiktigt hållbart alternativ. Konceptet Klubbkraft är ett win-win koncept
Ola Danhard, IF Brommapojkarnas klubbdirektör.