Lydia Capolicchio leder årets Children’s Climate Prize

Den 20 november är det dags för årets Children’s Climate Prize i Stockholms stadshus och nu kan vi presentera Lydia Capolicchio som årets konferencier. Lydia kommer även att leda och moderera det mycket uppskattade Children’s Climate Talks den 21 november i Södertälje Stadshus.

Lydia
Lydia Capolicchio är en av Sveriges mest uppskattade konferencier som med stor seriositet tar sig an uppdrag i näringsliv, stat och kommun som strategisk kommunikatör och moderator. Lydia är årets konferencier på den stora galan; Children’s Climate Prize, i Stockholms Stadshus tisdag den 20 november. Tillsammans med 250 speciellt inbjudna gäster firar årets fem internationella pristagare under högtidliga former.

Children’s Climate Prize pågår i två dagar, onsdag den 21 november arrangeras även Children’s Climate Talks i Södertälje Stadshus där årets finalister ges tid att mer fördjupat presentera de klimat/miljöprojekt som de prisas för. I år medverkar även representanter från näringsliv i en paneldiskussion om ungdomar och klimatfrågor. Lydia Capolicchio modererar även detta tillfälle.

Fakta Children’s Climate Prize

• Ett internationellt klimatpris
  • Ungdomar mellan 12-17 år kan delta
  • Bidrag har nomineras mellan april-september
  • 4 oktober utsåg en oberoende jury årets finalister
  • 1 november avslöjas de fem finalisterna
  • 12 november tillkännages årets vinnare
  • 20 november högtidlig prisutdelning på Stockholms Stadshus
  • 21 november Children’s Climate Talks i Södertälje Stadshus

Om Children’s Climate Prize
För att belysa klimatfrågan ur nästa generations perspektiv, med insikten att det är deras framtid som står på spel, initierade det förnybara energibolaget Telge Energi ett barnens klimatpris; Children’s Climate Prize. Läs mer på prisets hemsida.

Jonna Holmgren
PR-ansvarig