Tengbom förvärvar Bergfjord & Ivarson

Tengbom förvärvar Bergfjord & Ivarson Arkitekter AB och stärker därmed sin verksamhet i Karlstad.

Tengboms målsättning är att etablera sig som en ledande aktör inom alla områden och segment inom arkitektur. Bergfjord & Ivarson är med ca 10 anställda bland annat kända för flera av Sveriges större idrottsarenor: Cloetta Center i Linköping, Läkerol Arena i Gävle och Löfbergs Lila Arena i Karlstad.

–    Genom förvärvet av Bergfjord & Ivarson befäster vi ställningen som det ledande arkitektföretaget i Karlstad. Vi får tillsammans en mycket stark profil och kompetens inom bl a arenaprojekt, där vi nu är ett av de främsta arkitektföretagen i Norden, säger Magnus Meyer, VD för Tengbom.

–    Tengbom har genom åren visat att de håller mycket hög kvalitet i sina uppdrag. Genom att ingå i Tengbom får vi ett både bredare och djupare erbjudande. Dessutom finns vi genom Tengbom representerade i hela Sverige och har en växande internationell verksamhet, vilket ger oss nya möjligheter, säger Ulf Bergfjord på Bergfjord & Ivarson.

Magnus Meyer, Tengbom, tel: 08-412 52 12 eller gå in på www.tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektkontor som står för en banbrytande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Tengbom har omkring 450 medarbetare fördelade på tio orter runt Sverige. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångsgestalt inom svensk arkitektur.