Tengbom licensierade för miljöcertifieringssystemet BREEAM

Tengboms medarbetare Sara Peny är nu certifierad BREEAM Communities Assessor. Tengbom breddar och stärker därmed kompetensen inom hållbar stadsutveckling och kan nu även bistå vid miljöcertifiering på stadsdelsnivå enligt BREEAM for Communities.

Inom BREEAM Communities bedömer man social och ekonomisk välfärd, inflytande, energi, resurser, ekologi och transporter. Det brittiska miljöcertifieringssystemet BREEAM har funnits sedan 1990 och har anpassats till svenska förhållanden av Sweden Green Building Council. Den svenska anpassningen finns för handel, kontor och industri.

Läs mer mer om BREEAM på www.breeam.org

För ytterligare information, kontakta:
Thomas Stoll, Utvecklingschef Tengbom
08-412 52 00, thomas.stoll@tengbom.se

Tengbom är ett av Nordens ledande arkitektföretag som står för en framåtblickande och levande arkitektur med hus och miljöer som människor vill besöka, bo och arbeta i. Tengbom har omkring 500 medarbetare på elva kontor runt Sverige. Tengbom grundades 1906 av Ivar Tengbom, föregångsgestalt inom svensk arkitektur.