–      Bra med sänkta trösklar in till arbetsmarknaden

Bransch och arbetsgivarorganisationen för besöksnäringen – Visita – välkomnar Moderaternas förslag om sänkta anställningskostnader och handledarstöd för arbetsgivare som anställer ungdomar.

Vi har en allt för hög ungdomsarbetslöshet och vi behöver göra det lättare för ungdomar att få in en fot på arbetsmarknaden. Att stötta arbetsgivare som anställer och utbildar ungdomar är helt rätt väg att gå, säger Visitas vd Eva Östling i en kommentar till Moderaternas förslag om så kallade YA-jobb.

Visita har tillsammans med sin motpart HRF deltagit i trepartssamtalen med regeringen. Eva Östling hoppas och tror att parterna till hösten ska kunna komma överens om ett avtal motsvarande yrkesintroduktionsanställningar inom hotell- och restaurangbranschen.´

Cecilia Öster, kommunikationschef, Visita

Björn Lundell, pressekreterare, Visita