Anna från Stockholm årets kvinna i besöksnäringen

Kedjedirektören för Comfort Hotels, Anna Spjuth, har idag utsetts till årets kvinna inom besöksnäringen av Visita. Hon får det bland annat för sin personlighet inom besöksnäringen och sin förmåga att lyfta medarbetare.

Motivering
Pristagaren omtalas som en person med imponerande meritlista från hotellbranschen och en personlighet som entusiasmerar sin omgivning.

Hon sägs aldrig sluta tänka nytt och det har lett henne till att idag vara en tongivande ledare med båda fötterna på jorden men blicken högt, spanande efter nya förmågor och möjligheter.

Hennes förmåga att se och lyfta medarbetare och få dem att blomma i alla dess färger är en inspiration för näringen.

Pristagarens erfarenhet av egen utveckling och djupa engagemang i mentorprogram bidrar till att bygga trygga och starka ledare inom besöksnäringen.

Om priset
Priset Årets kvinna i besöksnäringen har instiftats som en present till Visitas ordförande Maud Olofsson på 60-årsdagen. Det här är andra gången det delas ut. Vinsten är framför allt äran, men även 25 000 kronor.

Juryn består av Visitas styrelse och vd Eva Östling.

Stina Bengtsson, pressekreterare, Visita
T 46 8 762 74 00
D 46 8 762 74 68
E s.bengtsson@visita.se

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar cirka 5 000 medlemsföretag med drygt 7 000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita – Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se.