Pressinbjudan: Nöjesparkers ekonomiska betydelse för Sverige

Den 6–8 oktober samlar IAAPA, International Association of Amusement Parks and Attractions, 10 000 besökare från hela världen, i Göteborg för att delta i Europas största fackmässa. Det är första gången Sverige står som värdnation för Euro Attractions Show och Svenska Nöjesparksföreningen, SNPF, är medarrangör för arrangemanget.

Seminarium och rapportrelease under tisdagen den 6 oktober: Vid seminariet kommer en rapport om nöjesparkernas turistekonomiska betydelse att presenteras och diskuteras.

Deltagare

Maud Olofsson, ordförande Visita, Pelle Johannisson, ordförande SNPF, Andreas Andersen, vd Liseberg, Christer Fogelmarck, vd Parks and Resorts, Magnus Nilsson, vd Svensk Turism och Gustavsvik

John McReynolds, Senior Vice President Universal Orlando Resort i USA kommer att tala om tillväxtmotorn i en av världens största turistdestinationer. Jakob Wahl, kommunikationschef, om Europapark i Tyskland.

Avslutande reflektioner görs av Anna Johansson, Infrastrukturminister

Datum: 6 oktober

Plats: Lisebergsteatern, Göteborg

Tid: 16:00-18:00

Media är välkommen och ackreditering i förväg görs till Erik Bratthall, presschef Visita.

Erik Bratthall, Presschef Visita

e.bratthall@visita.se