VEM BLIR ÅRETS UNGA BRANSCHSTJÄRNA 2018?

Nu är det dags igen! Årets unga branschstjärna ska koras. Och i år står mer på spel än tidigare – hela 50 000 kronor. Fram till 30 november går det att nominera till priset.

Varje år delar Visita Stockholm ut ett stipendium till två personer med syftet att höja statusen på besöksnäringen och att uppmärksamma proffsiga talanger inom näringen. Det kan vara kockar, hotellchefer, serveringspersonal, krögare, bartenders eller andra yrkeskategorier inom besöksnäringen.

Nytt för i år är att de två vinnarna tilldelas en prissumma på 50 000 kronor vardera!

Priset delas ut i samband med Visita Stockholms årliga branschmingel som går av stapeln i mars 2018.

Kriterier för nominering:

- Personen som nomineras arbetar på ett Visita-anslutet företag
- Företaget ligger i Stockholms län
- Den nominerade ska ha arbetat i branschen under sammanlagt minst fem år.
- Den nominerade ska inte vara äldre än 30 år.
- Man kan nominera sig själv.

Sista dag att nominera är den 30 november 2017. Läs mer om hur du nominerar på:

På sajten kan du också se filmen med 2017 års finalister.

Tobias Bestelid
Presschef
t.bestelid@visita.se

Visita – Svensk besöksnäring är en bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar drygt 5 000 medlemsföretag med drygt 7 000 verksamheter inom hotell, restaurang, catering, spa, nöjes- och djurparker, skidanläggningar, camping och stugor, nattklubbar, vandrarhem, konferensanläggningar, aktivitetsföretag med mer. Som bransch- och arbetsgivarorganisation är Visitas huvudsakliga verksamhetsområden branschfrågor och branschpolitik samt arbetsgivarfrågor och förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita – Svensk besöksnäring är en medlemsorganisation inom Svenskt Näringsliv. Besök oss gärna på www.visita.se.