ABAX viser solid omsætnings- og EBITDA-vækst i fjerde kvartal

Læse original

ABAX Group offentliggør resultaterne for 4. kvartal 2023. Q4-rapporten er tilgængelig på virksomhedens hjemmeside: https://www.abax.com.

Højdepunkter for 4. kvartal:

- Driftsindtægter på 204,9 (190,61) MNOK, en vækst på 7 % sammenlignet med samme periode sidste år.

- Justeret EBITDA på 74,9 (71,5) MNOK, en vækst på 5 % sammenlignet med året før.

- Årlige tilbagevendende indtægter (ARR) på 816,6 MNOK, op 8 % fra året før

- Opkøb af Movolytics for at styrke vores position på det britiske marked.

- Lancering af Fair i Sverige, et nyt brand for uafhængige bilforsikringsmæglere udviklet til at levere datadrevet værdi til tilsluttede flådeforsikringskunder.

ABAX har givet UBS Europe SE mandat til at evaluere strategiske muligheder for sine aktionærer, herunder Investcorp.

ABAX, en førende europæisk IoT-platform (Internet of Things) for telematik, der tilbyder tilsluttede mobilitetsløsninger til sporing af køretøjer, værktøj og udstyr, offentliggjorde i dag de finansielle resultater for fjerde kvartal, der sluttede den 31. december 2023. Rapporten viser en positiv udvikling i driftsindtægterne med en vækst på 7 % fra året før.

En stabil abonnementsbase resulterer i stigende MRR, hvilket bidrager positivt til virksomhedens indtægter og kontantgenerering. MRR er steget med 8 % siden december 2022. Virksomhedens strategi om at henvende sig til større kunder har resulteret i, at det gennemsnitlige antal abonnementer pr. kunde er steget med 10 % årligt.

Rapporten fremhæver lanceringen af "Fair" i Sverige, et nyt uafhængigt brand for bilforsikringsmæglere udviklet til at levere datadrevet forsikring til tilsluttede flådekunder, og iSquared, en førende dataplatform, der muliggør for både ABAX' kunder og partneres kunder at drage fordel af tjenester som brugsbaseret forsikring.

I rapporten nævnes det også, at to nye medlemmer er kommet til i toppen af ledelsen. Wan Luo er blevet forfremmet til CTO og har betydelig erfaring inden for telematik og smart mobilitet siden 2006. For at anerkende vigtigheden af mennesker og organisation er Silje Bogen, der har betydelig erfaring inden for HR og operationel effektivitet i SaaS-branchen, blevet udnævnt til Chief People & Organization Officer.

- Vi er tilfredse med udviklingen og fremskridtet i 4. kvartal 2023. ABAX afsluttede 2023 med et solidt resultat i 4. kvartal, selvom vi stadig opererer i et usikkert makroøkonomisk miljø, siger Emma Dyga, CEO.

- Vi ser, at ved at udnytte indsigt i mobilitetsdata kan vi hjælpe vores kunder med at realisere besparelser på op til 20 %. Da vores kunder oplever hårdere markedsvilkår, mener vi, at omfanget af de potentielle besparelser, vi tilbyder, gør os unikke og konkurrencedygtige inden for flådestyring og telematik, siger Emma Dyga, CEO.

For mere information, kontakt venligst:

Emma Dyga, CEO, ABAX

Email: emma.dyga@abax.com

Telefon: +46 734390652

John Ole Moe, CFO, ABAX

Email: john.moe@abax.com

Mobil: +47 95 26 87 01

ABAX, en førende europæisk IoT-platform (Internet of Things) for telematik, der tilbyder tilsluttede mobilitetsløsninger til sporing af køretøjer, værktøj og udstyr, reducerer ABAX' løsninger mobilitetsomkostninger, fremmer bæredygtighed og optimerer økonomisk effektivitet - det er SMART MOBILITY. Hovedkontoret er beliggende i Larvik og repræsenteret i Europa med over 250 medarbejdere fordelt på markederne i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Belgien, Polen og Storbritannien. ABAX har gennem avancerede teknologiløsninger over 500.000 sporede mobile aktiver og over 40.000 kunder over hele Nordeuropa.

Citater

Emma Dyga, CEO