21c Museum Hotels bliver en del af MGallery Hotel Collection

21c Museum Hotels bliver en del af Accor-varemærket MGallery Hotel Collection. Dermed gør MGallery, med et globalt netværk bestående af mere end 100 boutiquehoteller i 26 lande, sin officielle entre på det nordamerikanske marked.

Sammenlægningen indebærer, at 21c Museum Hotels integreres fuldt ud i MGallerys varemærke. Hotellerne, der samles under navnet 21c Museum Hotels – MGallery, beholder 21c’s særprægede blanding af boutiquehotel og moderne kunstmuseum krydret med nye og spændende restaurantkoncepter.

– Vi er utroligt glade for at kunne byde 21c Museum Hotels velkommen til MGallery. 21c tilbyder en ny type gæstfrihed med fokus på innovativ kunst samt kulturelle og kulinariske oplevelser. Varemærket er det perfekte supplement til MGallerys koncept, siger Yohan Amiot, VP Brand Management hos MGallery.

– Livsstilssegmentet er et voksende marked, hvor Accor har indtaget en førende rolle internationalt. 21c Museum Hotels bidrager med et unik koncept, der giver MGallerys et bredere udbud. Vi kan se, at denne type af hotel tiltrækker både private gæster og forretningsrejsende – ikke mindst fra de nordiske lande, siger Jan Birkelund, ansvarlig for salg og distribution hos AccorHotels i Norden.

21c Museum Hotels – MGallery omfatter i øjeblikket otte hoteller i USA: Bentonville, Cincinnati, Durham, Kansas City, Lexington, Louisville, Nashville og Oklahoma City. Derudover er man i gang med yderligere tre projekter i Chicago, Des Moines og St. Louis.

Hotellerne kan nu bookes via Accors bookingsystem, og ved månedsskiftet bliver de også en del af Accors loyalitetsprogram.

Mere information

PR-konsulent for Accor i Skandinavien
E-mail: ingemar@comma.se

VP Sales, Distribution & Loyalty i Norden
E-mail: jan.birkelund@accor.com

Om 21c Museum Hotels
21c Museum Hotels, med hjemsted i Louisville, Kentucky, udfordrer grænserne for, hvad der kan betragtes som museum og hotel – varemærket har skabt en ny type oplevelse, hvor de kombineres på en unik måde. Virksomheden blev grundlagt af kunstsamlerne Laura Lee Brown og Steve Wilson, som ville dele kunsten med offentligheden og være en del af genoplivelsen af centrale Louisville. Det første 21c-hotel åbnede i 2006 på West Main Street i midt i Louisville. I dag driver 21c Museum Hotels otte kunsthoteller i Louisville, Cincinnati, Bentonville, Durham, Lexington, Nashville, Oklahoma City og Kansas City. Derudover er man i gang med yderligere tre 21c-projekter i Chicago, Des Moines og St. Louis. Ud over kunst har virksomheden også et stort fokus på at skabe unikke restaurantkoncepter, der er lige så naturlige indslag i lokalsamfundene som på hotellerne. Lige nu indgår følgende i 21c’s restaurantportefølje: Proof on Main, Metropole, The Hive, Counting House, Lockbox, Mary Eddy's Kitchen x Lounge, Grey and Dudley, The Savoy og Garage Bar.

Om MGallery
Med over 100 boutiquehoteller rundt omkring i verden har de enkelte MGallery-hoteller deres egen unikke historie. Fra omtalt design til kulinarisk mixologi – på MGallerys hoteller kan gæsterne opleve det bedste af det bedste. Gæsterne bliver inspireret af et stilfuldt og tankevækkende design på hotellerne, som hver især har deres eget unikke koncept, der er inspireret af deres hjembyer. I hotelsamlingen finder vi Hotel Molitor i Paris, INK Hotel i Amsterdam, Queens Hotel Cheltenham i England, Santa Teresa Hotel i Rio de Janeiro, Hotel Lindrum Melbourne i Australien, Muse Bangkok Langsuan i Thailand og Hotel des Arts Saigon i Vietnam.

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå. Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer. Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk. Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.