• Accor/

AccorHotels og SBE Entertainment Group udsender meddelelse om strategisk partnerskab – AccorHotels aftaler at overtage 50 % af SBE

AccorHotels og SBE Entertainment Group (”SBE”) har underskrevet en hensigtserklæring og startet forhandlinger om, at AccorHotels skal overtage 50 % aktier i SBE, hvilket yderligere illustrerer AccorHotels strategi om at udvide sit tilbud i luksushotelsegmentet.

Dette partnerskab kombinerer ekspertise og savoir-faire i de to koncerner, AccorHotels overtager 50 % af SBE’s stamaktier, der delvis ejes af Cain International for 125 mio. USD. Sam Nazarian vil fortsat eje de resterende 50 % af SBE. Derudover vil AccorHotels investere 194 mio. USD i et nyt præference-gældsbrev, som anvendes til at indløse alle eksisterende præferenceinvesteringSBEviser, der også ejes af Cain International. AccorHotels samlede investering i SBE bliver 319 mio. USD.

Denne langsigtede investering vil give SBE mulighed for at geare AccorHotels ledende globale hotelplatform. SBE vil fortsat blive ledet af grundlægger og CEO Sam Nazarian samt sit ekspertledelses-team, og beholde sit globale hovedkvarter i New York.

Sam Nazarian, grundlægger og CEO hos SBE:
”Dette partnerskab med AccorHotels markerer en ny milepæl i SBE’s historie. Denne langsigtede investering fra AccorHotels giver SBE, vores kunder og hotelejere støre dybde og bredde rundt om i verden og støtter vores fælles ambition om at blive den bedste livsstils hotelvirksomhed på markedet. Bygget på vores overtagelse af Morgan Hotel Group i 2016 vil denne investering sætte yderligere gang i vores vækst både indenlands i USA og på de nye markeder internationalt – især i Europa. De over 7.000 medarbejdere hos SBE er ligesom jeg selv begejstrede og beærede over at blive partnere med AccorHotels og blive en del af den fantastiske, innovative og banebrydende kultur, som min kære ven, formand og CEO Sébastien Bazin og hans team har implementeret. Fremadrettet er SBE og AccorHotels sammen engageret i at bringe vores unikke erfaringsbaserede livsstilstilbud ud til flere destinationer og give vores kvalitetSBEvidste gæster uforglemmelige minder”

Sébastien Bazin, formand og CEO, AccorHotels:
”Jeg er glad for at kunne bekendtgøre dette strategiske partnerskab med en af de mest innovative koncerner inden for luksuslivsstilsområdet i verden. Det markerer et nyt skridt i udvidelsen af AccorHotels’ fodaftryk i dette hurtigt voksende segment i vigtige byer i USA som fx Miami, Los Angeles eller Las Vegas samt andre internationale destinationer. ”Den nye luksus” handler om eksklusive oplevelser og fantastiske livsstilskoncepter og SBE brands har den perfekte knowhow, som komplementerer AccorHotels portefølje perfekt. Vi er stadig engageret i altid at give alle vores gæster en uforlignelig service og nye oplevelser rundt om i verden.”

Jonathan Goldstein, Chief Executive for Cain International, udtaler:
”Cain International blev partner med SBE i 2016 og leverede den investering, der var brug for på det tidspunkt til at koncernen kunne udvide sit fodaftryk med nogle af de førende livsstilshotelaktiver i verden. Vi er sikre på, at SBE fortsat vil gå fra styrke til styrke med sin nye partner AccorHotels, vi ønsker dem held og lykke i fremtiden og er stolte af den rolle vi har spillet i deres spændende væksthistorie.”

___

SBE blev grundlagt i 2002 af Sam Nazarian og er en førende livsstilshotelvirksomhed, der udvikler, leder og driver prisvindende globale ejendomme og brands. Den er kendt for sin unikke 360-graders tilgang til livsstilshoteller og inkluderer luksusboliger og servicerede lejligheder, wellnes og spa-platforme og middags- og underholdningsoplevelser.

SBE’s førende hotel- og boligbrands inkluderer SLS, Delano, Mondrian, Hyde, The Originals (Sanderson, St. Martin Lane, Hudson, 10 Karakoy, Shore Club) og Redbury Hotels. Gennem sin Disruptive Restaurant Group-platform har SBE skabt de globale prisvindende kulinariske brands Katsuya, Umami Burger, Cleo, Leynia, Diez & Siez and Filia og innovative underholdnings-brands inklusive Hyde nightclub and dayclub, Nightingale, Privilege dayclub Black Orchid, S Bar, Skybar og Doheny Room. Skelsættende destinationer i deres portefølje inkluderer Delano South Beach i Miami, SLS Baha Mar på Bahamas, Mondrian Doha i Qatar, Hyde Bellagio i Las Vegas, Mondrian Park Avenue i New York City og den nyligt åbnede 57 etagers SLS LUX Brickell i Miami. Kommende åbninger inkluderer Delano Rio de Janeiro, Delano Dubai på Palm og Hyde Midtown i Miami.

Gennem denne investering vil SBE sætte skub i sin internationale vækst og ekspansion på nye markeder uden for USA, inklusive prioriterede vækstmarkeder i Mellemøsten Latinamerika. SBE’s projekter under forberedelser inkluderer nogle af de vigtigste globale gateway-byer som fx Atlanta, Chicago, Washington D.C., Dubai, Rio de Janeiro, Mexico City, Cancun, Tokyo og Los Cabos.

Ved udgangen af 2018 vil SBE drive 25 hoteller med 7.498 værelser med hovedparten i Nordamerika, 170 prisvindende restauranter og underholdningslokaliteter på globale destinationer samt nye ejendomme i Mellemøsten, Asien og Latinamerika. De planlægger i øjeblikket yderligere 20 hoteller og boliger rundt om i verden samt 59 selvstændige restauranter og mødesteder i nattelivet. Derudover har SBE solgt 1.500 boliger til en værdi af 2 mia. USD og planer om over 2.500 enheder til en værdi af 2,5 mia. USD.

Gennem dette partnerskab vil AccorHotels udvide sit nuværende geografiske fodaftryk i nordamerikanske byer som fx Los Angeles, Miami, Las Vegas og New York med ikoniske hoteller. Desuden vil SBE’s vigtige millenium-kundebase få adgang til AccorHotels platform.

Med sin globale hoteludviklingsplatform og tilstedeværelse i 100 lande spiller AccorHotels en vigtig rolle i udviklingen af SBE’s luksuslivsstilshoteller, restaurant og underholdnings-brands globalt. SBE’s hoteller vil også blive distribueret på AccorHotels distributionsplatform, blive vist på Accorhotels.com og være en del af AccorHotels loyalitetsprogram.

Transaktionen er underlagt myndighedsgodkendelse. Den skal gennemføres inden 31. juli 2018

For yderligere oplysninger:
PR-konsulent for AccorHotels i Skandinavia
E-post: ingemar@comma.se

VP Sales M&E, Leisure-Business Travel Trade, B2B Distribution and Marketing Content Central Europe
E-post: jan.birkelund@accor.com

Om AccorHotels:
AccorHotels er verdensleder inden for rejse og livsstil samt en digital innovatør, der tilbyder unikke oplevelser på mere end 4.300 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Med en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller, populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomihoteller – har AccorHotels i mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, der er svær at slå.

Ud over sin kernevirksomhed, har AccorHotels også med succes udvidet sit udvalg af tjenester og blevet verdensleder inden for udlejning af private luksusboliger med mere end 10.000 eventyrlige ejendomme rundt om i verden. Hotelgruppen tilbyder også conciergetjenesterdelte kontorlokaler, restaurantoplevelser, arrangementer og digitale løsninger. Sammen med sit globale team bestående af mere end 250.000 engagerede medarbejdere har AccorHotels en målbevidst passion for, at alle gæster skal føle sig velkommen. Blandt andet har gæsterne adgang til et af verdens mest givende hotelloyalitetsprogrammer – Le Club AccorHotels.

AccorHotels spiller også en aktiv rolle i lokalsamfundet og virker for at fremme bæredygtig udvikling og solidaritet gennem PLANET 21 Acting Here, et omfattende program der samler medarbejdere, gæster og partnere for at drive en bæredygtig vækst. Siden 2008 har AccorHotels Solidarity Endowment Fund desuden fungeret som en naturlig forlængelse af hotelgruppens virksomheder og værdier for at bidrage til at bekæmpe socialt og økonomisk udsatte.

Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY).

For nyheder om AccorHotels:

Book hotel: http://www.accorhotels.com