Accors livsstilsvaremærke JO&JOE flytter sammen med IKEA i Wien

Den franske hoteloperatør Accor åbner nyt koncept i samarbejde med IKEA. På de to øverste etager i det planlagte City IKEA i Wien åbner livsstilsvaremærket JO&JOE "Open House" – et overnatningskoncept, som kombinerer et vandrerhjem med den klassiske hoteloplevelse krydret med attraktive tjenester og restauranter.

– Den moderne arkitektur og placeringen af det nye City IKEA passer perfekt til det overnatningskoncept, som JO&JOE tilbyder. Sammen skaber vi et indbydende miljø, som afspejler de aktuelle livsstilstrends for en ung, urban kundekreds. Vi er meget begejstrede over partnerskabet med IKEA og håber på yderligere samarbejder i fremtiden, siger Volkmar Pfaff, VD for Accor i Østrig.

JO&JOE Vienna City IKEA kommer til at tilbyde 345 sengepladser, en restaurant og en tagterrasse. Opførelsen af den syv etager høje bygning påbegyndes i januar 2020 og forventes at være færdig i løbet af 2021. JO&JOE findes i forvejen også i Paris og Bordeaux, og der er indgået kontrakt om yderligere syv projekter.

JO&JOE "Open House" bliver et nyt socialt samlingspunkt i Wien, som er åbent for både lokale og tilrejsende. Overnatningskonceptet er en blanding af vandrerhjem og den klassiske hoteloplevelse krydret med moderne design og et attraktivt udbud af restauranter og dagligdagstjenester. Her kan man spise, drikke, omgås socialt og overnatte.

– Gennem samarbejdet med JO&JOE har vi fundet en partner, som er et ideelt match for vores urbane målgruppe. Præcis som os tilbyder de deres kunder nye, unikke oplevelser og et innovativt koncept, siger Viera Juzova, VD for IKEA i Østrig.

Møbelkomplekset tilbyder en unik shoppingoplevelse med moderne arkitektur og innovativ indretning. Kunderne kan få deres nyindkøbte varer leveret til døren inden for 24 timer. Bygningen kommer også til at have grønne facader og en grøn tagterrasse, hvor gæsterne kan slappe af.

– Det er to innovationsstærke kræfter, som forenes. Accor er en førende aktør inden for hospitality, som længe har udfordret den gængse opfattelse af hotelopholdet, ikke mindst med varemærket JO&JOE. Og så har vi IKEA, som har formet, hvordan mennesker over hele verden indretter deres hjem. Det bliver spændende at følge lanceringen i Wien, som er en vigtig destination for nordiske rejsende, siger Jan Birkelund, Development & Operations for Accor i Norden.

Mere information

Development & Operations for Accor i Norden
E-mail: jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent for Accor i Skandinavien
E-mail: ingemar@comma.se

Om JO&JOE
Livsstilsvaremærket JO&JOE blev lanceret i september 2016 og er den seneste hotelkæde inden for økonomisegmentet, som er blevet føjet til AccorHotels varemærkeportefølje. Ved at kombinere de bedste egenskaber fra henholdsvis hotel og vandrerhjem har JO&JOE skabt et nyt koncept, som tiltaler yngre målgrupper med deres erfaring og spontanitet samt positive indstilling til deleøkonomi. JO&JOEs "Open House" ser på gæstfrihed fra en ny vinkel og tilbyder en unik og moderne oplevelse fra design og service til mad og drikke. Det første JO&JOE åbnede i Hossegor i 2017, og det andet i Paris i 2019. Desuden har varemærket skrevet kontrakt på yderligere syv projekter.

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå. Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer. Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk. Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.