• Accor/

Historisk hoteludvikling for Accor – styrker sin førende position inden for livsstilssegmentet

2018 var et rekordår for Accor, hvad angår hoteludvikling, ikke mindst takket være erhvervelsen af 14 nye varemærker, som i høj grad styrkede selskabets portefølje, især inden for livsstilssegmentet. I årets løb åbnede hoteloperatøren 100.000 nye værelser gennem organisk vækst såvel som nyerhvervelse.

• Rekordportefølje på næsten 4.800 hoteller og 704.000 værelser i over 100 lande.
  • Enorm pipeline bestående af 1.118 hoteller med i alt 198.000 værelser.
  • Organisk vækst med 300 nye hoteller og 44.000 værelser.
  • Erhvervelse af 287 hoteller med i alt 56.000 værelser.

Livsstilssegmentet er en af de sektorer, som vokser hurtigst inden for rejsebranchen. For Accor betyder dette store vækstmuligheder, og hoteloperatøren har derfor satset hårdt på forskellige livsstilskoncepter rundt om i verden. Accor tilbyder i dag 11 varemærker inden for livsstilssegmentet – fra økonomi til luksus: Delano, SLS, SO/, Mondrian, 25Hours, Hyde, Mama Shelter og JO&JOE. Herudover nu også TRIBE og The House of Originals.

– Nutidens rejsende har vænnet sig til et hoteludbud, som kendetegnes ved unikke varemærker med en stærk personlighed. Hvert hotel skal have sit eget præg og samtidig tilbyde alle de vigtigste ting, for at gæsterne skal kunne arbejde, omgås socialt og få nye oplevelser. Hotelkunst, design, lokalproducerede smage og den seneste teknologi er blot nogle af de krav, som vores gæster stiller. Derfor tror vi på et bredt udbud af hotelvaremærker, som passer til flere forskellige behov, siger Jan Birkelund, ansvarlig for salg og distribution for Accor i Norden.

Læs mere om Accors rekordår inden for hoteludvikling her.

Styrker sin førende position inden for livsstil – lancerer varemærket TRIBE
Aldrig før i Accors historie har hoteloperatøren åbnet så mange hoteller som i 2018. En stor del af væksten fandt sted inden for livsstilssegmentet – et marked i stor global vækst. Ny bygger Accor videre på fremgangen og udvider sin varemærkeportefølje yderligere gennem lancering af kæden TRIBE. Dermed styrker hoteloperatøren sin i forvejen førende position inden for rejser og livsstil og fortsætter med at etablere sig inden for midscalesegmentet.

TRIBE er bygget op omkring et originalt, spændende og moderne koncept, som fokuserer på stil frem for pris og henvender sig til hyppigt rejsende. Varemærket består indtil videre af TRIBE Perth i Australien, men yderligere 10 lanceringer er planlagt i løbet af 2022 i Europa, Asien og Stillehavsområdet med over 1.700 værelser i alt. Desuden er yderligere 50 TRIBE-hoteller i øjeblikket under forhandling.

Læs mere om TRIBE her.

Nyt luksusvaremærke – The House of Originals
I samarbejde med Berlin Hospitality Conference tilkendegav Accor også, at man i samarbejde med sbe Entertainment Group (som er 50 procent ejet af Accor) lancerer luksusvaremærket The House of Originals – en gruppe hoteller med et unikt udformet koncept, som passer til de byer, hvor hotellerne ligger.

Hotelkæden planlægger en hurtig, men gennemtænkt vækst og har allerede fem nye indenlandske og internationale adresser i sin pipeline, f.eks. Sanderson og St. Martins Lane i London, 10 Karakoy i Istanbul og Shore Club i Miami Beach.

Læs mere om The House of Originals her.

Accor har tidligere haft stor fremgang inden for livsstilssegmentet med varemærket JO&JOE samt partnerskab med 25hours Hotels, Mama Shelter og sbe Entertainment Group (Delano, SLS, Mondrian og Hyde).

Mere information

PR-konsulent for Accor i Skandinavien
E-mail: ingemar@comma.se

VP Sales, Distribution & Loyalty i Norden
E-mail: jan.birkelund@accor.com

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå.

Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer.

Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk.

Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.