Legendariske Raffles har åbnet sit første hotel på Maldiverne

Raffles har åbnet sit første hotel på Maldiverne, Raffles Maldives Meradhoo, på Gaafu Alifu-atollen. Hotellet tilbyder 21 luksusvillaer med privat pool i paradisiske omgivelser. Anlægget består af to dele – Raffles Royal Residence samt en separat gruppe af Overwater Villas & Residences.

Maldiverne har to storslåede koralrev, som giver perfekte forudsætninger for et blomstrende havliv. Øerne er hjemsted til alt fra hajunger og skildpadder til utallige tropiske fisk. For dem, som gerne vil vide mere om livet under overfladen, har Raffles Maldives Meradhoo sit eget team af havbiologer og butlers, som kan hjælpe.

– Med sine 1.200 øer har Maldiverne nogle af de bedste strande i verden. Og med det nye Raffles Maldives Meradhoo får gæsterne nu adgang til et nyt niveau af luksus og unikke oplevelser, siger Patrick Basset, COO for Accor i Østasien og Maldiverne.

Raffles Maldives Meradhoo tilbyder flere gastronomiske lækkerier på restauranterne Thari og The Firepit samt fusionsrestauranten Yuzu, som serverer retter med peruviansk og japansk indflydelse. På Yapa Sunset Bar bliver der mikset japanske og sydamerikanske drinks, og den populære Long Bar – et klassisk indslag på alle Raffles-hoteller – tilbyder et eksklusivt udvalg af vin og champagne. Raffles' prisbelønnede spakoncept Raffles Spa findes også på hotellet. Her tilbydes luksuriøse ansigtsbehandlinger, massage og yoga samt et stort udvalg af vandsportsaktiviteter.

– Paradisøriget Maldiverne er en drømmedestination for mange af os her i Norden. Derfor er vi meget glade for, at vi nu kan tilbyde Raffles' unikke og naturnære oplevelser toppet med service i verdensklasse, siger Jan Birkelund, Development & Operations for Accor i Norden.

Den nemmeste måde at komme til Raffles Maldives Meradhoo på er med indenringsfly: 55 minuter fra Male International Airport efterfulgt af en 15 minutters bådtur fra flyvepladsen Kaadedhdhoo.

Mere information

Development & Operations for Accor i Norden
E-mail: jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent for Accor i Skandinavien
E-mail: ingemar@comma.se

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå. Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer. Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk. Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.