• Accor/

SO/ åbner luksushotel i Havanna – præsenterer et nyt niveau af luksus i byen

Lige i tid til Havannas 500-årsjubilæum gør Accor sig klar til en storstilet præmiere i den cubanske hovedstad. Luksushotellet SO/ Paseo del Prado La Habana slår dørene op i et af byens mest ikoniske kvarterer og bliver dermed varemærkets første hotel på de amerikanske kontinenter.

SO/ Hotels & Resorts er Accors hurtigst voksende luksushotelvaremærke. Med et eksklusivt livsstilskoncept og unikt designede hotelkomplekser er hotellerne blevet trendy mødesteder rundt omkring i verden. Og SO/ Havana Paseo del Prado er ingen undtagelse. Den franske arkitekt Michael Regembal og den verdensberømte spanske modedesigner Agatha Ruiz de la Prada har i fællesskab designet selve hotellet, dets interiør og medarbejdernes uniformer. De 250 værelser og 8 større suiter er indrettet med inspiration fra regionens tre populære dansestile – klassisk ballet, salsa og Son Cubano.

– SO/ er et af Accors mest energiske og elegante varemærker. Disse hoteller fremhæver destinationens karakteristiske træk og kombinerer dem med underholdning, kreative kulinariske oplevelser og moderne luksusservice. Nyskabende design og mode er kernen i varemærket, og det nye hotel i Havanna er et spændende supplement til vores hurtigt voksende netværk, siger Heather McCrory, administrerende direktør for Accor North & Central America.

SO/ Paseo del Prado La Habana har tre store mødelokaler, et stort spa- og fitnessområde samt en pool med tilhørende poolbar. Her kan gæsterne også vælge mellem fem forskellige restauranter og barer, der serverer lokale specialiteter, bl.a. restaurant Cosecha, som tilbyder et sundt og økologisk morgenmadskoncept. Og hvis man skulle gå hen og blive lækkersulten, så har hotellet også sin egen chokoladecafé med lækkerier, der kan både spises og drikkes.

– Cuba har gennemgået en stor udvikling som destination de seneste år. For nordiske rejsende indebærer det, at Havanna nu vokser som destination for både forretningsrejsende og feriegæster. Åbningen af SO/ Havana Paseo del Prado bidrager med et nyt niveau af luksus i byen, siger Jan Birkelund, Development & Operations for Accor i Norden.

Mere information

Development & Operations for Accor i Norden
jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent for Accor i Skandinavien
ingemar@comma.se

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå. Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer. Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk. Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.