Sofitel åbner sit første luksushotel i Tyrkiet: Sofitel Istanbul Taksim

Luksushotelvaremærket Sofitel åbner sit første luksushotel i Tyrkiet. Fransk art-de-vivre møder moderne luksus, når Sofitel Istanbul Taksim nu slår dørene op til en af Europas mest historiske og kulturelle byer.

Sofitel Istanbul Taksim ligger centralt ved byens store torv, Taksim Square. Hotellet blev designet i samarbejde med tyrkiske Tuna Group, og målet var at skabe det mest moderne luksushotel i kvartererne omkring Taksim. Sammen har man skabt et luksuriøst mødested, hvor Sofitels unikke franske elegance møder Istanbuls internationale atmosfære.

– Det bliver utroligt spændende at lancere Sofitels varemærke her i Tyrkiet. Det er et marked, der kommer til at vokse de kommende 3-5 år, og vi tror, at hotellet kan bidrage til at øge byens turisme yderligere. Som et lokalt mødested for både gæster og lokalbefolkningen kommer hotellet til at tilbyde moderne og sofistikerede oplevelser, mad og underholdning, siger Alexis Delaroff, COO Accor New East Europe.

Sofitel Istanbul Taksim tilbyder 169 elegante værelser, hvoraf 33 er større suiter, mange af dem med en smuk udsigt over Taksim Square eller Bosporus. På de almindelige værelser får gæsterne tilbudt produkter fra Atelier Cologne, mens opholdet i de større suiter forgyldes af luksuriøse badeværelsesdetaljer fra Hermés. Suitegæsterne har også, sammen med Accors klubmedlemmer, eksklusiv adgang til loungen Club Millésime.

Hotellet tilbyder en stor udendørspool, et Sofitel Spa med flere behandlingsrum og et tyrkisk hamam. På hotellet er der også et stort udvalg af restauranter og barer – fra The Oven Brasserie & Terrace til CakeBox, som kombinerer kunstneriske franske desserter med traditionelle tyrkiske klassikere.

– Istanbul er et eventyrligt sted og en populær destination, der stiger i popularitet blandt vores nordiske rejsende. Med det nye Sofitel Taksim Istanbul får byen et nyt og førsteklasses alternativ, hvor gæsterne kan opleve Sofitels unikke og luksuriøse tjenester og produkter. Hotellet styrker også Accors allerede stærke position i byens luksussegment, hvor vi allerede har varemærker som Raffles, Fairmont, Swissôtel, Mövenpick, Rixos og The House of Originals, siger Jan Birkelund, Development & Operations for Accor i Norden.

Mere information

Development & Operations for Accor i Norden

E-mail: jan.birkelund@accor.com

PR-konsulent for Accor i Skandinavien

E-mail: ingemar@comma.se

Accor er førende i verden inden for rejser og livsstil samt en digital innovatør, som tilbyder unikke oplevelser ved næsten 4.800 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Takket være en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller til populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomiklassehoteller – har Accor gennem mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, som er svær at overgå. Foruden et bredt udbud af overnatningsmuligheder tilbyder Accor også nye måder at leve, arbejde og tage del i kulinariske oplevelser, natteliv og wellness på. Alt er samlet i et af verdens mest udbytterige hotelloyalitetsprogrammer. Accor stræber også efter at fremme en bæredygtig udvikling og spiller en aktiv rolle for at give tilbage til jorden og de lokalsamfund, hvor vi har en tilstedeværelse. Planet 21 – Acting Here stræber efter positiv gæstfrihed, mens koncernens kapitalfond Accor Solidarity fokuserer på underpriviligerede grupper gennem erhvervsuddannelse og muligheder for ansættelse inden for hotelgruppens netværk. Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY). Besøg accor.com for nærmere oplysninger, eller følg os på Twitter og Facebook.