SKYLANDERS SPYROs ADVENTURE™bliver dette års uundværlige underholdning for børn

Report this content

SANTA MONICA, CALIFORNIEN – 14. oktober 2011Activision Publishing, Inc. (Nasdaq: ATVI) har fornøjelsen af at meddele, at Skylanders Spyros Adventure nu kan købes hos for­handlere over hele Europa. Starter Pack indeholder selve spillet, tre Skylanders-actionfigurer, Portal of Power™-tilbehøret, en plakat og byttekort – alt, hvad spillerne har brug for, når de skal opleve den længe imødesete blanding af digitalt og fysisk spil, som kun Skylanders Spyros Adventure er i stand til at give.

"Alle i Activision og Toys for Bob har lagt ufattelige mængder lidenskab, fantasi og hjerteblod i udviklingen af Skylanders Spyros Adventure," fortæller Eric Hirshberg, direktør for Activision Publishing, "og selvom det naturligvis er en fornøjelse at blive rost af medier som Toy Insider og Time to Play, så er det, vi glæder os allermest til, at dele Skylanders Spyros Adventure med det vigtigste publikum af alle: de unge spillere i hele verden."

Skylanders Spyros Adventure er det første spil, der giver en platformsfælles oplevelse, hvor børnene via den såkaldte Portal of Power kan vække legetøjet til live i en magisk verden. Og fordi det enkelte stykke legetøj husker sine oplevelser, kan det uden videre flyttes fra spillerens eget legeværelse til en legekammerats eller fra én platform til en anden – f.eks. Nintendo Wii™, Nintendo 3DS™, Xbox 360™, PlayStation®3, pc og Mac samt på internettet i Skylanders Spyros UniverseSM. Det grænseoverskridende, multimodale, platformsfælles spil i Skylanders Spyros Adventure udgør et paradigmeskifte inden for både legetøjs- og videospilbranchen samt for unge spillere, der er på udkig efter virkelig nyskabende og spændende digitale eventyr. Bør­nene kan samle mere end 30 figurer, der hver især øger spiloplevelsen ved at tilføre sine styrker og sin personlighed. Den skumle Portal Master Kaos har smidt dem ud af Skylands og forvist dem til jorden, hvor de stivner og ligner legetøj. Men indeni er de særdeles levende, og kun de unge spillere kan befri dem ved at anbringe dem på Portal of Power, så de kan vende tilbage til Skylands og besejre Kaos.

Activision har sat sine egne knalddygtige folk sammen med nogle af Hollywoods skarpeste hoveder for at frembringe den enestående verden i Skylanders Spyros Adventure. Spillet og teknologien er udviklet af Activisions studie Toys for Bob i Novato, Californien, der ledes af kreativ direktør og studiechef Paul Reiche. Den eventyrbaserede historie er undfanget af Alec Sokolow og Joel Cohen, to af de Oscar-nominerede forfattere til den oprindelige Toy Story-film, mens den Oscar-belønnede komponist Hans Zimmer har skrevet kendingsmelodien til spillet, og komponisten Lorne Balfe selve musikken.

Skylanders Spyros Adventure rummer et omfattende enkeltspiller-eventyr, samarbejdsspil, kampspil, gådegætning og skattejagter. Resultatet er en serie samlefigurer, en medrivende historie og en uforlignelig interaktiv underholdningsoplevelse. Klik ind på www.skylanders.com for yderligere oplysninger.

Activision European Media Asset Centre

Journalister og andre mediefolk kan ved at tilmelde sig på Activisions European Media Centre downloade videoer i tv-kvalitet og internetkvalitet samt højtopløste billeder og generelle oplys­ninger om spillene.

Mediecenter: www.activision-pressassets.eu

Om Activision Publishing, Inc.

Activision Publishing, Inc. med hovedsæde i Santa Monica, Californien er én af verdens førende udviklere, udgivere og distributører af interaktive underholdningsprodukter.

Activision har aktiviteter i Canada, Danmark, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Kina, Norge, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Taiwan, Tyskland, USA og Østrig. Yderligere op­lysninger om Activision og Activisions produkter fremgår af virksomhedens internetsted www.activision.com.

Få mere at vide ved at kontakte:

Janette Cohen Scalie
Nordisk PR-chef, Activision

Lilla Bantorget 15,PL 6810
S-111 23 Stockholm
Direkte: +46 (0)8 55045015
Mobil: +46 (0)73 6525527
Janette.Cohen@activision.com

Cautionary Note Regarding Forward-looking Statements: Information in this press release that involves Activision Publishing’s expectations, plans, intentions or strategies regarding the future are forward-looking statements that are not facts and involve a number of risks and uncertainties. Activision Publishing generally uses words such as “outlook,” “will,” “could,” “would,” “might,” “remains,” “to be,” “plans,” “believes,” “may,” “expects,” “intends,” “anticipates,” “estimate,” future,” “plan,” “positioned,” “potential,” “project,” “remain,” “scheduled,” “set to,” “subject to,” “upcoming” and similar expressions to identify forward-looking statements. Factors that could cause Activision Publishing’s actual future results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements set forth in this release include, but are not limited to, sales levels of Activision Publishing’s titles, shifts in consumer spending trends, the impact of the current macroeconomic environment, the seasonal and cyclical nature of the interactive game market, Activision Publishing’s ability to predict consumer preferences among competing hardware platforms, declines in software pricing, product returns and price protection, product delays, retail acceptance of Activision Publishing’s products, adoption rate and availability of new hardware (including peripherals) and related software, industry competition including from used games and other forms of entertainment, litigation risks and associated costs, rapid changes in technology, industry standards, business models including online and used games, and consumer preferences, including interest in specific genres such as music, first-person action and massively multiplayer online games, protection of proprietary rights, maintenance of relationships with key personnel, customers, licensees, licensors, vendors, and third-party developers, including the ability to attract, retain and develop key personnel and developers that can create high quality “hit” titles, counterparty risks relating to customers, licensees, licensors and manufacturers, domestic and international economic, financial and political conditions and policies, foreign exchange rates and tax rates, and the identification of suitable future acquisition opportunities and potential challenges associated with geographic expansion, and the other factors identified in the risk factors sections of Activision Blizzard’s most recent annual report on Form 10-K and any subsequent quarterly reports on Form 10-Q. The forward-looking statements in this release are based upon information available to Activision Publishing and Activision Blizzard as of the date of this release, and neither Activision Publishing nor Activision Blizzard assumes any obligation to update any such forward-looking statements. Forward-looking statements believed to be true when made may ultimately prove to be incorrect. These statements are not guarantees of the future performance of Activision Publishing or Activision Blizzard and are subject to risks, uncertainties and other factors, some of which are beyond its control and may cause actual results to differ materially from current expectations.

# # #

Skylanders Spyro’s Adventure and Portal of Power are trademarks and Spyro and Activision are registered trademarks of Activision Publishing, Inc. All other trademarks and trade names are the properties of their respective owners. All rights reserved.