Adelis bliver ny hovedaktionær i Nordomatic AB

Adelis Equity Partners Fund I (”Adelis”) indtræder som majoritetsaktionær i det svenske selskab Nordomatic AB. Købsaftalen er underskrevet, og overtagelsen er betinget konkurrencemyndighedernes godkendelse, hvilket forventeligt sker i slutningen af marts.

”Vi tror meget på markedet for automatiserede installationsløsninger til byggebranchen og konceptet ’smart buildings’. Nordomatic har de seneste år etableret sig som den førende uafhængige leverandør af automatiserede installationsløsninger i Sverige. I tæt samarbejde med ledelsen, er vores ambition at ekspandere yderligere i Sverige men også i resten af Norden”. Udtaler Jan Åkesson fra Adelis.

Nordomatic vil fortsætte som uafhængig virksomhed, og forfølge den 2020-plan som ledelsen og bestyrelsen har udarbejdet. Bestyrelsesformand Torbjörn Torell og adm.dir. Olov Schagerlund fortsætter i deres respektive stillinger.

”Sammen med ledelsen og de øvrige ejere har vi udviklet Nordomatic til at være en virksomhed med vækst, profitabilitet og en forbedret markedsposition. Det har været en spændende rejse, og det næste naturlige skridt for os og virksomheden er at overdrage ansvaret til Adelis”. Udtaler Mikael Ludvigson, partner hos Sobro AB.

”Vi vil gerne takke Sobro for et meget godt samarbejde i udviklingen af Nordomatic, og samtidig byde Adelis velkommen som ny hovedaktionær. Adelis har meget relevant erfaring og ekspertise indenfor installationsbranchen, hvilket vil gavne os og virksomheden fremadrettet. Fremtidsperspektiverne er positive, og vi ser frem til at forfølge 2020-planen”, udtaler Torbjørn Torell, bestyrelsesformand i Nordomatic.

For yderligere information

Jan Åkesson, Adelis Equity Partners, +46 8 525 200 01, jan.akesson@adelisequity.com

Mikael Ludvigson, Sobro, +46 70 360 34 16, mikael@sobro.se

Torbjörn Torell, Bestyrelsesformand Nordomatic, +46 70 577 40 40, torell.torbjorn@gmail.com

Om Nordomatic

Nordomatic er en markedsledende uafhængig leverandør af energi- og miljøvenlige automatiseringsløsninger til bygge- og installationsbranchen. Nordomatic har kontorer i Stockholm, Solna, Södertälje, Linköbing, Norrköbing, Jönköbing, Kalmar, Växjö, Borås, Göteborg og Malmö. Nordomatic beskæftiger 175 medarbejdere og har en omsætning på SEK 330m.  For yderligere information se www.nordomatic.se.

Adelis er en aktiv investor og partner for værdiskabelse i små og mellemstore nordiske selskaber. Adelis blev etableret i 2012 med målet om at blive den førende kapitalfond med fokus på investeringer i mellemstore virksomheder i Norden. Adelis´ medarbejdere har lang erfaring med investeringer, har foretaget over 50 virksomhedsopkøb og været aktive i flere end 50 bestyrelser i mellemstore virksomheder. Vores nuværende fond er på SEK 3,7 milliarder. Besøg www.adelisequity.com for yderligere information.