Adelis erhverver Didriksons sammen med virksomhedens ledelse

Didriksons har vokset kraftigt de seneste år og styrket son position som et af Skandinaviens ledende varemærker indenfor regntøj og anden funktionel beklædning. For at støtte virksomhedens fortsatte vækst, køber Adelis Equity Partners aktiemajoriteten i Didriksons fra en fond forvaltet af Herkules Capital. Ledelsen fortsætter i sine nuværende roller og som betydelige ejere af virksomheden.

Didriksons blev stiftet i 1913 og producerede arbejdstøj til fiskere i Grundsund, Sverige. I dag er virksomheden et af Skandinaviens ledende varemærker indenfor regntøj og anden funktionel beklædning, og producerer funktionelt, bæredygtigt og veldesignet tøj til damer, børn og mænd. Væksten de seneste år er blandt andet drevet af ekspansion til nye geografiske markeder samt e-handel. I dag sælges varemærket i mere end 19 lande og en tredjedel af salget kommer fra online kanaler. Det forventes, at Didriksons omsætter for SEK 500 millioner i år.

”Didriksons har ekspanderet meget den seneste periode, hvor vi succesfuldt har vokset i Norden og internationalt, blandt andet på grund af betydelige investeringer i produktudvikling og et forbedret udbud. Vi er glade for, at Adelis går ind som ny hovedaktioner for at støtte os med vores spændende vækstrejse. Adelis har et stærkt netværk og omfattende erfaring med at udvikle nordiske forbrugsvare- og varemærkevirksomheder. Det gør dem til en stærk partner for os, og det bliver værdifuldt når vi fortsættende implementerer vores vækst strategi”, siger Johan Ekeroth, CEO for Didriksons.

”Med sit stærke varemærke baseret på funktionalitet, et tidsløst design og en nicheposition indenfor regntøj og anden funktionel beklædning, ser vi et stort potentiale for fortsat vækst for Didriksons. Vi er imponeret af virksomhedens ledelsesteam og den stærke udvikling i både Norden og andre europæiske lande. Vi ser frem til at støtte Didriksons’ vækst og at udvikle virksomheden sammen med ledelsen”, siger Lene Sandvoll Stern fra Adelis.

I forbindelse med tranaktionen kommer Mats Hedblom, tidligere CEO for Haglöfs, til at træde ind i den nye bestyrelse.

Parterne er enige om ikke at oplyse købsprisen. Transaktionen er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.

For yderligere information:

Didriksons: Johan Ekeroth, johan.ekeroth@didriksons.com, +46 706 54 32 48

Adelis Equity Partners: Lene Sandvoll Stern, lene.stern@adelisequity.com, +46 702 81 34 24

Om Didriksons:

Didriksons blev stiftet i 1913 og producerede arbejdstøj til fiskere i Grundsund, Sverige. I dag er virksomheden ledende i Skandinavien indenfor regntøj og anden funktionel beklædning til hele familien. Didriksons omsætter for cirka SEK 500 millioner, sælges i mere end 19 lande og en tredjedel af salget kommer fra online kanaler. For mere information, besøg venligst www.didriksons.com

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis blev stiftet i 2013 og har siden været en af mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 15 platform investeringer og mere end 40 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information, besøg venligst www.adelisequity.com.