Adelis ny partner for Kanari

Dataanalyseselskabet Red Ocean får Adelis Equity Partners som ny majoritetsejer. Red Ocean skifter navn til Kanari og sigter mod en geografisk ekspansion indenfor stabilitet- og performanceanalyser af IT-systemer.

Gennem de sidste 10 år har Red Ocean opbygget en solid tilstedeværelse i Norge og resten af Norden indenfor den hurtig voksende niche Stability and Performance Analytics (SPA). Selskabet analyserer ydelsen af store data systemer for omkring 400 nordiske virksomheder indenfor sektorer såsom finans, industri, detailhandel og energi. Red Oceans managed service hjælper kunderne med at få indsigt i deres IT-applikationer og kan på baggrund heraf optimere dem. Red Ocean omsatte for NOK 130 millioner forrige år.

Nu tager virksomhedens stiftere private equity fonden Adelis ind for at accelerere væksten og ekspandere geografisk.

”Vi ser store vækstmuligheder og ved, at Adelis har stor erfaring med at accelerere væksten i IT-selskaber. Derfor tager vi Adelis ind som ny majoritetsejer”, siger CEO Philip Duns.

”Vi har stor tiltro til hvad vi kan opnå med Adelis ved vores side, under vores nye navn Kanari”, fortsætter COO Michael Breen.

”Kanari er en nordisk markedsleder indenfor en niche med stærk underliggende vækst. Den stigende kompleksitet af IT-miljøer driver behovet for at opnå bedre indsigt i nøgleapplikationer gennem proaktiv overvågning. Vi er imponeret over Red Oceans ledelsesteam og kompetente medarbejdere og vi kan se, at virksomhedens ydelser skaber stor værdi for kunderne. Vi ser frem til at supportere Kanari på deres nordiske vækstrejse” siger Lene Stern og Joel Russ fra Adelis.

Magnus Sjöqvist bliver bestyrelsesformand for Kanari. Han har 35 års erfaring fra IT-branchen, heraf 21 års erfaring fra Accenture.

Parterne er enige om ikke at offentliggøre købesummen.

Foryderligere information, kontakt:

Kanari: Philip Duns, philip.duns@kanari.no, +47 41 61 55 03

Kanari: Michael Breen, michael.breen@kanari.no,+47 986 986 03

Adelis Equity Partners: Lene Stern, lene.stern@adelisequity.com, +46 70-281 34 24

Adelis Equity Partners: Joel Russ, joel.russ@adelisequity.com, +46 73-543 90 68

Om Kanari (tidligere Red Ocean)

Kanari har vært aktive indenfor det nordiske SPA marked (Stability & Performance Analytics) og APM marked (Application Performance Monitoring) i ti år. Med sine yderst kompetente medarbejdere i Norge, Sverige, Danmark og Finland, betjener Kanari ca. 400 virksomheder og havde en omsætning på NOK 130 millioner forrige år. For yderligere information, se http://www.kanari.com

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis rejste sin første fond i 2013 og har siden været en af mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 23 investeringer og mere end 70 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information, se http://adelisequity.com/nb/