Adelis sikrer succesfuld exit af AddPro

Adelis Equity Partners Fund I (“Adelis”) frasælger sin majoritetspost i AddPro til Axcel.

Adelis investerede i AddPro i Juni 2017 med det formål, at skabe en ledende spiller indenfor application development, cloud computing & managed services. Over de seneste tre år har AddPro øget omsætningen fra ca. SEK 250 mio. til ca. SEK 800 mio., og indtjeningen er mere end fordoblet i perioden. Desuden har AddPro styrket sin geografiske markedsposition under Adelis’ ejerskab med opkøbet af ITF.

“AddPro’s stærke virksomhedskultur med en dygtig ledelse og kompetente medarbejdere har skabt en vinder i et attraktivt marked. Nicklas Persson og resten af AddPro teamet har været fantastiske at arbejde med og vi er meget glade for at vi i vores ejerperiode har været med til at kombinere AddPro og ITF – en kombination der har skabt, og fortsat vil skabe meget værdi for den samlede kundebase”, udtaler Jacob Frandsen og Joel Russ fra Adelis.

“Vi vil gerne takke Adelis og bestyrelsen, inkl. Magnus Sjöqvist og Lars Monrad-Gylling, for et fantastisk samarbejde og en spændende rejse sammen. Vi ser en lys fremtid foran os med fortsat udvikling og vækst.”udtaler Nicklas Persson, CEO i AddPro.

Parterne er enige om ikke at oplyse købsprisen, og transaktionen er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse.

For yderligere information:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

AddPro

AddPro blev stiftet i 2003 som en IT Outsourcing partner. Virksomheden har udviklet sig meget positivt siden da og har i dag kontorer i Malmö (hovedkontor), Göteborg og Stockholm. AddPro er en af de førende application og cloud integrators i Sverige. Med en kombination af dygtige konsulenter, strategisk vigtige underleverandører og udvalgte cloud løsninger, egne datecentre og 24/7 support, tilbyder virksomheden markedets bedste løsninger indenfor virksomhedens kerneområde. For yderligere information, besøg venligst www.addpro.se

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis rejste sin første fond i 2013 og har siden været en af mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 21investeringer og mere end 70 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information, besøg venligst www.adelisequity.com