Adelis skaber dansk markedsleder inden for IT-outsourcing ved sammenlægning af IT Relation, Front-data og DSI-NEXT

Adelis Equity Partners (“Adelis”) har erhvervet majoritetsposter i IT Relation, Front-data og DSI-NEXT. Virksomhedernes ledelser fortsætter som minoritetsaktionærer i den nye konstruktion.

Virksomhederne bliver samlet set den største udbyder af IT-outsourcing-service til mindre virksomheder i Danmark med en samlet omsætning på omkring DKK 300 mio., 200 medarbejdere og kontorer i Herning, Århus, Odense og København.

“Med sammenlægningen af IT Relation, Front-data og DSI-NEXT har vi lavet fire investeringer og tre tillægsopkøb i Danmark siden etableringen af Adelis for mindre end tre år siden. Vi er imponerede over de tre virksomheders skarpe nichefokus på mindre virksomheder, deres gode og stabile vækst samt deres stærke kultur, som samlet set gør dem førende i industrien,” udtaler Steffen Thomsen, ansvarlig for Adelis i Danmark.

”Opkøbet skaber en stærk platform for vækst. Vi har erfaring med lignende virksomheder, hvor fokus har været på at finde den bedste platform i form af en skalérbar forretningsmodel kombineret med en stærk virksomhedskultur og et dygtigt ledelsesteam,” udtaler Joel Russ fra Adelis.

De tre virksomheder fortsætter aktiviteterne i egne navne under IT Relation Front-data-koncernen og får adgang til viden og kapital, som gør det muligt at accelerere den positive forretningsmæssige udvikling.

”Vi er glade for og stolte over, at Adelis vil indgå i samarbejde med os, da de har betydelig erfaring med at skabe stærke virksomheder gennem konsolidering. Derudover kan de bidrage med deres viden fra tidligere teknologiinvesteringer også inden for hosting. Vi ser meget frem til samarbejdet,” udtaler Henrik Kastbjerg, administrerende direktør i IT Relation.

“Jeg er tilfreds med, at vi nu har skabt et stærkt fundament for at levere førsteklasses service til vores kunder og tiltrække de bedste medarbejdere,” siger Jens Søgaard, stifter af Front-data.

I forbindelse med transaktionen udnævnes Henrik Kastbjerg som administrerende direktør for IT Relation Front-data-koncernen. Jens Søgaard indtræder i bestyrelsen, som får forhenværende administrerende direktør i KMD, Lars Monrad-Gylling, som formand.

Nykredit har leveret gældsfinansiering til transaktionen. Clearwater International har rådgivet IT Relation i forbindelse med transaktionen.

Yderligere detaljer vedrørende transaktionen vil ikke blive offentliggjort.

For yderligere information, kontakt venligst:

Steffen Thomsen, Adelis Equity Partners, +45 40 28 34 09, steffen.thomsen@adelisequity.com

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 90 68, joel.russ@adelisequity.com

Henrik Kastbjerg, IT Relation, +45 20 69 67 00, hvk@itrelation.dk

Jens Søgaard, Front-data og DSI-NEXT, +45 27 63 85 00, js@frontdata.dk

Om IT Relation

IT Relation blev etableret i 2003 og blev hurtigt blandt de førende leverandører af IT-outsourcing-services i Danmark. IT Relation har 115 medarbejdere og kontorer i Herning og uden for København. For yderligere information, se venligst www.itrelation.dk.

Om Front-data og DSI-NEXT

Front-data og DSI-NEXT har indgået i JS Holding-koncernen, hvor de to virksomheder har opbygget førende positioner på deres respektive markeder: Front-data inden for IT-outsourcing/hosting og DSI-NEXT inden for Sharepoint, .net-udvikling samt business intelligence-løsninger. Front-data og DSI-NEXT har samlet set 95 medarbejdere og kontorer i Århus, Odense og København. For yderligere information, se venligst www.frontdata.dk og www.dsinext.dk.

Adelis er en aktiv investor og partner for værdiskabelse i små og mellemstore nordiske selskaber. Adelis blev etableret i 2012 med målet om at blive den førende kapitalfond med fokus på investeringer i mellemstore virksomheder i Norden. Adelis´ medarbejdere har omfattende kapitalfondserfaring, har investeret i over 50 virksomheder og været aktive i flere end 50 bestyrelser i mellemstore virksomheder. Adelis’ nuværende fond er på omkring EUR 400 mio. For yderligere information, se www.adelisequity.com.