Axentia indgår partnerskab med Adelis

I partnerskab med ledelsen, investerer Adelis Equity Partners Fund II (”Adelis”) i Axentia Technologies (”Axentia”) for yderligere at accelerere virksomhedens vækst gennem international ekspansion.

Axentia er en ledende leverandør af elektroniske, lav-energi displays og dertilhørende software til offentlig transport. Virksomhedens produkter og software er udviklet over mange år af eget R&D-team med stærke kompetencer og erfaring indenfor kommunikationssystemer. Kompetencer, der bl.a. kommer fra udvikling af militære kommunikationssystemer i Sverige. Virksomheden har idag ca. 100 kunder, og er fokuseret på fortsat udvikling af dets stærke produktportefølje samt yderligere international ekspansion.

“Axentia har udviklet et verdensledende produkt og servicekoncept indenfor nichen af offentlig transport, og vi er imponeret over ledelsesteamet og deres vision for fremtiden. Vi ser frem til samarbejdet omkring den fremtidige vækstrejse”. Udtaler Joel Russ og Jacob Frandsen fra Adelis.

“Axentia har udviklet sig godt de seneste år, og vi har en stærk tro på fremtiden sammen med Adelis. Med Adelis som partner, så tror vi på, at vi kan accelerere væksten yderligere og drage fordel af deres kompetencer og erfaring med at bygge succesfulde virksomheder”. Udtaler Dick Ollas, CEO hos Axentia.

Adelis erhverver lidt mere end halvdelen af aktierne i Axentia, og bliver majoritetsaktionær. Grundlæggerne og ledelsen fortsætter med betydelige ejerandele. Sammen forventer parterne at fortsætte med at investere i ambitiøs vækst.

For yderligere information:

Joel Russ, Adelis Equity Partners, +46 73 543 30 68, joel.russ@adelisequity.com

Jacob Frandsen, Adelis Equity Partners, +46 73 072 44 46, jacob.frandsen@adelisequity.com

Dick Ollas, Axentia Technologies, +46 73 074 62 20, do@axentia.se

Axentia Technologies

Axentia skaber og udvikler displaysystemer til offentlig transport samt omkostningseffektive alarmsystemer for rescue organisationer. Med over 15 års erfaring og med dedikerede medarbejdere, så har Axentia udviklet sig til en væsentlig spiller indenfor disse forretningsområder. Axentia har en unik kompetence indenfor lavenergi design, mobil netværkskommunikation og FM data sending, der kombineret udgør fundamentet i produktporteføljen. For yderligere information se: www.axentia.se

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis rejste sin første fond i 2013 og har siden været en af mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 22 investeringer og mere end 70 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information se: www.adelisequity.com