Säkra tager næste skridt på deres vækstrejse når Adelis bliver ny hovedaktionær

Säkra AB erhverver størstedelen af sine tilknyttede kontorer og danner en ledende mægler med fokus på skadesforsikringer, livsforsikringer, pension og opsparing. Säkra har i dag en stærk position indenfor SMV-segmentet med tilfredse kunder og stærk lokal forankring. Nu tager Säkra næste skridt for yderligere at forstærke deres markedsposition, videreudvikle deres kundeudbud og drive en konsolidering af branchen.

”Säkra har vækstet markant de seneste år takket være deres lokale tilstedeværelse samt kundetilpassede løsninger, hvilket har tiltrukket nye kunder samt dygtige mæglere. Vi er derfor meget glade for at tage det næste skridt med Adelis som ny hovedaktionær. Adelis bringer ekspertise samt finansielle muskler til at bygge videre på Säkras vindende koncept”, siger Jonas Stenmark, administrerende direktør (CEO) for Säkra.

”Siden Säkra blev grundlagt i 1985 har vores model altid været at betjene vores kunder gennem et stort kontornetværk og tilpassede løsninger. Nu begynder et nyt og spændende kapitel i Säkras historie og jeg ser frem til at arbejde sammen med Adelis og sammen tage Säkra til det næste niveau”, siger Johan Storm, bestyrelsesmedlem og medejer af Säkra.

I forbindelse med transaktionen rekrutteres Eva Pantzar Waage som ny CEO. Eva kommer tidligere fra Max Matthiessen hvor hun var operativ chef (COO) og ansvarlig for forretningsområdet liv og pension.

”Det er en ære at få tildelt tilliden til at lede Säkra ind i næste fase. Säkra er en organisation med en god historik, dygtige medarbejdere og store vækstmuligheder fremadrettet. Säkra er nu blevet en stærk udfordrer til de store mæglere men uden at gå på kompromis med deres værdifulde kultur, der er centreret omkring iværksætterånd og tætte kunderelationer. Jeg ser meget frem til at udvikle virksomheden sammen med medarbejderne”, siger Eva Pantzar Waage.

For at styrke den nye koncerns muligheder for fortsat vækst, tiltræder Adelis Equity Partner som ny hovedaktionær. Säkras mæglere og ledelse forbliver betydelige ejere.

”Vi er glade for at være en del af Säkras fremtidige rejse – specielt i en tid hvor mæglerbranchen fundamentalt forandres på grund af nye regulativer og digitalisering. Vi ser Säkra som en stærk platform til at konsolidere branchen og vi vil søge ligesindede aktører der vil med på rejsen”, siger Erik Hallert, investeringsansvarlig hos Adelis.

Transaktionen er betinget af konkurrencemyndighedernes godkendelse samt godkendelse fra finanstilsynet, og forventes gennemført i løbet af de næste par måneder.

For yderligere information, kontakt:

Eva Pantzar Waage, kommende CEO for Säkra AB, +46 708 87 62 63, eva.pantzar@sakra.se

Jonas Stenmark, fungerende CEO for Säkra AB, +46 702 247 40 86, jonas.stenmark@sakra.se

Erik Hallert, Adelis Equity Partners, +46 709 36 80 41, erik.hallert@adelisequity.com

Om Säkra

Säkra er et af Sveriges største varemærker indenfor forsikringsmægling og finansiel rådgivning for privatpersoner, virksomheder og den offentlige sektor. Säkra omfatter ca. 60 mæglervirksomheder fordelt over hele landet og deres ca. 200 medarbejdere stræber efter at levere relevant ekspertise, høj kvalitet og god service. Säkras mæglere og finansielle rådgivere er godkendt af det svenske finanstilsyn, Insuresec og SwedSec. For mere information, besøg venligst www.sakra.se.

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt i 2012 med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis rejste sin første fond i 2013 og har siden været en af de mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 21 platformsinvesteringer og mere end 60 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information, besøg venligst

www.adelisequity.com.