Too Good To Go er udnævnt som Europas hotteste vækstvirksomhed

Report this content

Too Good To Go modtager den første pris i Tech5’s 2019 konkurrence som en anerkendelse for at de, udover at have en model der løser et samfundsmæssigt problem, har skabt en enestående vækst samt international ekspansion på rekordtid.

Den danske virksomhed har klaret sig markant bedre end deres konkurrenter og er blevet nummer 1 foran Unifly (Belgien) og Unbabel (Portugal).

AMSTERDAM, HOLLAND – 8. Maj, 2019: Den danske madspildsapp Too Good To Go er blevet anerkendt som Europas hotteste virksomhed til Tech5 Awards, der er arrangeret af TNW og Adyen som en del af TNW Conference i Amsterdam onsdag aften.

Too Good To Go blev etableret i 2016 i København med formålet om at reducere CO2 udledningen gennem madspild, der er ansvarlig for 8% af den globale drivhusgasudledning. Siden begyndelsen har Too Good To Go reddet mere end 13 millioner måltider og hermed undgået 26.000 tons CO2 og har siden ekspanderet til Belgien, Frankrig, Tyskland, Italien, Norge, Polen, Spanien, Schweiz, Holland og Storbritannien. Virksomheden har mere end 280 ansatte på deres i alt 11 europæiske kontorer.

Founder’s Day, eventet som afholder Tech5 2019, har samlet stifterne af 100 udvalgte Tech5 virksomheder, og i alt 250 gæster inklusive investorer, talere og meningsdannere. Prins Constantijn van Oranje-Nassau deltager også i arrangementet som ambassadør for det hollandske initiativ StartupDelta.

Udvælgelsen er baseret på virksomhedernes trækkraft, overordnede vækst, medieeksponering og sociale påvirkning, og Too Good To Go har scoret højt på alle parametre ved at vise nok signifikante resultater til at vinde Tech5 konkurrencen foran Unifly fra Belgien og Unbabel fra Portugal, der er blevet identificeret som de hotteste unge virksomheder i deres respektive lande.

Udover top tre, har følgende virksomheder fået flest stemmer i deres respektive lande:

Picnic (Holland), Supermercato24 (Italien), Transfergo (Storbrittanien), Glovo (Spanien), Frontify (Schweiz), Arbe Robotics (Israel), FlixMobility (Tyskland), Kahoot (Norge), Bitrise (Ungarn), Displate (Polen), Bolt (Estland), Karma (Sverige), CityScoot (Frankrig), Yroo (Irland), Actijoy (Tjekkiet), Iceye (Finland), USound (Østrig).

Dette år markerer sjette omgang af Tech5, der har været et springbræt for virksomheder som Transferwise, Delivery Hero, Cabify og Foodpanda. Tech5 alumni finalister har i alt samlet mere end €13 milliarder i finansiering over de seneste fem år.

Mette Lykke, Adm. Direktør i Too Good To Go siger:

"Vi er meget taknemmelige for at blive anerkendt af Adyen og The Next Web som Tech5 vinder. Too Good To Go er et team på 280 ansatte i hele Europa og den her pris er et stort skulderklap til deres dedikerede arbejde med at inspirere og give alle mulighed for at gøre en forskel i kampen mod madspild. Gennem vores platform kan vi sikre, at forretninger og forbrugere vinder, samtidig med at adressere det seriøse klimamæssige problem, som madspild er. Vi håber, at denne pris kan være med til at sætte yderligere fokus på det problem, vi er i gang med at løse.”

Patrick de Laive, medstifter af TNW siger:

Det er altid en fornøjelse at se hvordan unge europæiske virksomheder finder kreative måder at disrupte industrier på og skubbe på udviklingen mens de bygger en succesfuld forretning op omkring det. Hos TNW er vi altid stolte af at vise dem frem og vi glæder os til at se dem vokse og blive allemandseje.”

Roelant Prins, Chief Commercial Officer hos Adyen siger:

Det niveau vi har set indenfor innovation til dette års Tech5 har nået nye højder. Endnu engang har europæiske virksomheder vist at de er førende globalt, vist kreativitet og disruption i adskillige industrier. Dette års Tech5 konkurrence har set ud over vækstraterne og taget andre nøgleelementer med som skal til for at skabe en succesfuld virksomhed. Det som har været spændende i år, er at se hvor mange virksomheder som har en samfundsmæssig virkning, der har succes. Too Good To Go er et genialt eksempel på hvordan en virksomhed bruger teknologi til noget godt og bæredygtigt, og vi glæder os til at følge deres fremtidige succes.”

Om Adyen
Adyen er betalingsplatformen som adskillige verdensførende virksomheder vælger fordi de giver en moderne infrastruktur som forbinder Visa, Mastercard og forbrugeres foretrukne betalingsmetoder. Adyen servicerer 9 ud af 10 af verdens største Internet virksomheder. Blandt kunderne findes Facebook, Uber, Spotify, Microsoft, Bonobos and L’Oreal.

Om TNW
TNW er et globalt digitalt brand som informerer, inspirerer og forbinder mennesker som elsker tech, gennem medier, events og andre services.
De er bedst kendt for deres medie outlet thenextweb.com og deres prisvindende tech event TNW Conference, men inkorporerer også et label (TQ.co), en global start-up database (Index.co) samt leverer innovationsprogrammer til virksomheder og regeringer via TNW X.