Jesper Wolthers ny landechef for AFRY i Danmark

Den 15. januar 2020 tiltræder Jesper Wolthers stillingen som Country & HR Manager for de danske selskaber i ingeniør- og designvirksomheden AFRY. Gennem de senere år er AFRY vokset markant i Danmark og det er denne vækst, som Jesper skal stå i spidsen for at konsolidere og videreudvikle.

Jesper Wolthers kommer til AFRY fra en rolle som Senior Director, Global HR Operations, GBS HR hos Falck. De seneste 12 år har han arbejdet med HR i komplekse internationale organisationer, hvor han har været med til at sikre optimale strukturer til at understøtte de ydelser, virksomhederne leverede til deres kunder.

Med opkøb af virksomhederne Midtconsult, Gottlieb Paludan Architects og P.A.P er AFRY i Danmark siden 2017 vokset fra 150 til ca. 600 medarbejdere, der arbejder med bæredygtige løsninger inden for byggeri, energi, infrastruktur, belysning, arkitektur og avanceret automation og proces.

”Danmark er et strategisk marked for AFRY. Der er et stort potentiale for at bygge en stærk og professionel platform, der kan levere de omstændigheder virksomheden behøver for at konsolidere sig på markedet til yderligere vækst gennem bæredygtige løsninger, agilitet og innovation. Jeg er meget glad for at få en så erfaren leder til AFRY. Jesper besidder alle de kvaliteter vi behøver for at tage virksomheden til det næste niveau på en fælles platform,” siger Malin Frenning, der er Executive Vice President i AFRY.

ÅF Pöyry AB (publ)

For mere information, kontakt venligst

Cathrine Sandegren, Kommunikationschef

ÅF Pöyry AB (publ), SE-169 99 Stockholm, Sweden
Visitors’ address:  Frösundaleden 2, 169 70 Solna, Sweden
Tel. +46 10 505 00 00   Fax +46 10 505 00 10
www.afconsult.com / info@afconsult.com
Corporate ID number 556120-6474

AFRY er en international ingeniør-, design- og rådgivningsvirksomhed. Vi hjælper vores kunder med bæredygtig udvikling og digitalisering. Vi er 17.000 dedikerede eksperter inden for infrastruktur, industri og energi, der arbejder globalt for at skabe bæredygtige løsninger til fremtidige generationer.
Making Future.