Søg penge til hunde- og katteforskning

Report this content

Nu er det tid til at ansøge om forskningsmidler fra Agria´s Forskningsfond for 2016. Forskere med projekter der handler om hund og kat er velkomne til at søge om bidrag til deres forskningsprojekter.

-  Agria afsætter hvert år en del af præmieindkomsten til fordel for forskning. På hunde- og katteområdet gør vi det i samarbejde med Svensk Kennelklub, siger Pekka Olsson, chef for veterinære strategier hos Agria Dyreforsikring.

Agria stræber efter at flere sygdomme skal forebygges, diagnosticeres og behandles. I 2015 delte Agria´s forskningsfond 5 millioner ud til forskellige projekter på Sveriges landbrugsuniversitet, Københavns Universitet og veterinærhøjskolen i Oslo.

Man kan ansøge om forskningsmidler i perioden mellem den 1. juli og den 1. oktober. Forskeren skal være tilknyttet et universitet, en forskningsinstitution eller andre relevante organisationer, for eksempel et dyrehospital.

Om forskningsfonden

Agria´s Forskningsfond er til for at fremme forskning om selskabsdyr inden for veterinærmedicin, genetik och etologi, men også forskning om selskabsdyrenes psykiske, sociale og ekonomiske betydning. Målet er at forskningsresultaterne skal have praktisk anvendelse og give gode forudsætninger for fremgangsrigt avlsarbejde, bedre dyresundhed og dyrehold. For ansøgning eller mere information, læs her.