Nyt advokatnetværk i Hovedstadsregionen

Den nye trend med lokalt fokus rammer også advokatbranchen. 11 advokatvirksomheder står bag lanceringen af Alliance Advokater, som er en forening for uafhængige advokater i Hovedstadsregionen.

Vi sætter en ære i at tilpasse vores rådgivning den enkelte klient. Tilsammen dækker foreningens medlemmer en lang række specialer, som spænder over både det privatretlige og det erhvervsretlige. Vi har fx. medlemmer med speciale i bolighandel i Danmark og ulandet, i skatteret eller mediation, blot for at nævne nogle få”, fortæller foreningens formand, Lisbeth Egede Andersson, Alliance Advokater Hørsholm.

Foreningen Alliance Advokater er lokalt og regionalt forankret, og de enkelt advokater må ikke være en del af en kæde eller koncern. Foreningens mantra er, at det skal være nemt og enkelt at få bistand af en advokat. Samtidig skal den lokale advokat kunne tilbyde rådgivning inden for en lang række juridiske fagområder, og det får klienten sikkerhed for via netværket. Når en klient vælger et medlem af Alliance Advokater som rådgiver, får klienten samtidig sikkerhed for, at foreningen står bag den enkelte advokat, fx ved sygdom, spidsbelastning el. lign.

”For os er det vigtigt at være nærværende og let tilgængelige for vore klienter. Mit liv som advokat har vist mig, hvor vigtigt det er at være en del af livet i lokalområdet”, siger Lisbeth Andersson og giver et eksempel ”Tag for eksempel en bolighandel. Her er prissætningen helt forskellig fra landsdel til landsdel, og det samme gælder servitutter og lokalplaner. Lokalkendskabet er altafgørende for at kunne yde optimal boligrådgivning”.

Som advokat har hun 15 års erfaring med privatret og mediation i Hørsholm. Hun ved derfor, hvad det betyder for kunderne at have en personlig, let tilgængelig og lokal forankret advokat.

”Lokalt taler både privatpersoner og virksomheder sammen, og er der brug for en advokat, så hjælper man hinanden med et navn eller et telefonnummer. Det giver tryghed, og det er nemmere at fremlægge sin sag til et menneske, som ikke blot kan sin jura, men også har indsigt i de forhold, som gør sig gældende i det område, hvor klienten bor eller driver virksomhed”, forklarer formanden for den nye forening, Alliance Advokater.

Alliance Advokater består af 11 uafhængige advokatvirksomheder, som er placeret i Gilleleje, Helsingør, Helsinge, Frederiksværk, Hørsholm, Frederikssund, Stenløse, Holte, Gladsaxe, Hvidovre og Ishøj.

Lisbeth Egede Andersson
Formand for foreningen Alliance Advokater
mobil: +45 5283 2451
tlf: +45 4579 2111
lea@alliance2970.dk

Alliance Advokater er en ny forening og et fagligt netværk blandt advokatvirksomheder i Hovedstadsregionen.

Foreningen blev stiftet i år 2014 og har 11 medlemsvirksomheder fordelt over hele Hovedstadsregionen. Du finder en medlemsvirksomhed i Gilleleje, Helsingør, Helsinge, Frederiksværk, Hørsholm, Frederikssund, Stenløse, Holte, Gladsaxe, Hvidovre og Ishøj.

Medlemmerne har det til fælles, at de alle er mindre og mellemstore advokatvirksomheder, som er placeret i Hovedstadsregionen.