”DANSK CATER I PARTNERSKAB MED ALTOR”

Den ledende danske foodservice virksomhed Dansk Cater A/S og den nordiske kapitalfond Altor har i dag indgået et partnerskab med det formål at fortsætte den positive udvikling af Dansk Cater koncernen. Den nye koncern vil være ejet af et nyt dansk selskab, Euro Cater A/S, hvoraf Dansk Caters ledelse og Altor hver ejer 50%.

Dansk Cater er i dag moderselskab for en gruppe af selvstændige selskaber, som distribuerer dybfrosne og kølede fødevarer, samt kolonial og konserves til danske storkøkkener indenfor den private og offentlige sektor. Dansk Cater koncernen har 830 ansatte og omsatte i regnskabsåret 2005/2006 for ca. DKK 2.700 mio.

”Dansk Cater har, siden etableringen af Jysk Cater i 1986, haft en aktiv rolle i konsolideringen af det nationale foodservice marked og er nu den ledende aktør i Danmark. Det er ønsket om fortsat at kunne deltage og agere i en konsolidering nationalt og internationalt, der har ført til beslutningen om at indgå i et partnerskab med Altor”, siger Leon Sørensen, administrerende direktør for Dansk Cater.

Et 50% partnerskab med Altor betyder, at Dansk Cater filosofien fortsat vil drive og udvikle forretningen og dermed sikre kontinuiteten for medarbejdere, kunder og leverandører, samtidig med at ressourcer til den fremtidige udvikling og vækst er sikret.

”En større og større andel af de måltider som indtages, bliver tilberedt og indtaget uden for hjemmet. Vi ser derfor fortsat gode vækstmuligheder indenfor branchen”, fortsætter Leon Sørensen.

”Dansk Cater er, selv i et internationalt perspektiv, en af de mest effektive foodservice virksomheder og tilbyder samtidig en kvalitet og et serviceniveau, som er med til at sikre, at man har de mest tilfredse kunder,” siger Stefan Linder, partner i Altor.

”Virksomhedens succesrige forretningsmodel gør Dansk Cater til en oplagt platform for fortsat konsolidering og vækst, såvel i Danmark som internationalt, hvilket passer meget godt med Altors investeringsstrategi. Vi ser frem til fortsat at udvikle Dansk Cater sammen med selskabets ledelse,” tilføjer Stefan Linder.