Amadeus lancerer idekonkurrence for rejsebranchen

Konkurrencen, som går under navnet ”Brighter, Bolder, Better ideas for travel”, er åben for bidrag frem til den 18. maj 2011 på www.ideasfortravel.amadeus.com, hvor den bedste ide belønnes med 20.000 euro.

Stockholm, den 19. januar 2010, Amadeus, den førende teknikpartner for leverandører, forhandlere og købere af rejser, åbnede den onlinebaserede konkurrence for bidrag kort før jul. Konkurrencen har til formål at få alle i rejsebranchen, herunder også rejsende over hele verden, til at komme frem med deres ideer til nye produkter og tjenester, som kan bidrage til at give den rejsende en bedre og mere total rejseoplevelse.

Ved hjælp af initiativet vil Amadeus stimulere branchens aktører til at tænke i innovative baner og samtidig understrege, at en god ide kan komme hvor som helst fra. Konkurrencejuryen består af repræsentanter fra forskellige grene af rejsebranchen for at sikre en bred deltagelse og en neutral bedømmelse af bidragene.

På websitet kan besøgende se, søge efter og stemme på andres bidrag. Man kan også hverve stemmer til sit eget bidrag eller vælge at promote en andens på Facebook, Twitter og LinkedIn.

Den vindende ide udpeges af juryen og får førstepræmien på 20.000 euro. Derudover belønnes de fem bidrag, som ved konkurrencens udløb har fået flest offentlige stemmer, med hver 2.000 euro.

- Vi har lanceret kampagnen, da vi virkelig gerne vil lytte til, hvad branchen og de rejsende mener kan forbedres, når vi taler om rejseoplevelsen fra start til slut. Med en attraktiv præmie til vinderen vil vi vise, at vi belønner og opfordrer til innovation, og at vi samtidig vil kunne bidrage til at realisere ideen. Vi brænder for at gøre rejsebranchen ”Brighter, Bolder, Better”, og vi ser frem til at kunne præsentere de vindende bidrag i maj, siger Ian Wheeler, administrerende direktør for Marketing og Distribution hos Amadeus.

For mere information venligst kontakt:

Director, Marketing Division
Amadeus Scandinavia
jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Om Amadeus:

Amadeus er den førende transaktionsbehandler og leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejse- og turistindustrien på globalt plan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (f.eks. flyselskaber, hoteller, togselskaber, færgeselskaber og lign.), rejsesælgere (rejsebureauer og websteder) og rejsekøbere (virksomheder og individuelle rejsende).

Koncernen driver en transaktionsbaseret forretningsmodel og behandlede i 2009 mere end 670 mia. rejsetransaktioner. Amadeus har hovedkontorer i Madrid (virksomhedens hovedsæde og marketing), Nice (udvikling) og Erding (drift – databehandlingscenter) og regionale kontorer i Miami, Buenos Aires, Bangkok og Dubai. På markedsplan leverer Amadeus sine kundetjenester gennem 72 lokale Amadeus-forretningsorganisationer, der dækker 195 lande.

Amadeus er noteret på børserne i Madrid, Barcelona, Bilbao og Valencia og handles under børskoden “AMS.MC”. I 2009 havde virksomheden en omsætning på EUR 2.461 mio. og en EBITDA på EUR 894 mio. Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 9.300 medarbejdere i hele verden og har 123 nationaliteter repræsenteret på sine hovedkontorer.

For flere informationer, klik ind på www.amadeus.com/sca.