• Amadeus/

Amadeus udvider CheckMyTrip og lancerer en mobil version, herunder bl.a. helt nye applikationer, der gør det lettere at være rejsende

• Webbaseret platform gør det muligt for rejsende at se de seneste opdaterede rejseplaner på mobiltelefonen på et hvilket som helst tidspunkt under deres rejse • Applikationer på forsøgsstadiet til Facebook, iPhone og Blackberry

Amadeus, rejse- og turistbranchens førende it-leverandør, har lanceret en mobil version af CheckMyTrip og er i gang med at udvikle en række gratis applikationer, som skal gøre det muligt for rejsende at få adgang til og dele deres rejseplaner med andre via deres mobiltelefon. Lanceringen af CheckMyTrip for Mobile er et led i den stadige udvikling af den CheckMyTrip-webbaserede platform (http://www.checkmytrip.com), som gør det muligt for såvel forretnings- som fritidsrejsende at tjekke deres rejseplan via internettet, herunder at se ændrede og aflyste fly. CheckMyTrip for Mobile gør det nu muligt for rejsende let og enkelt at tjekke deres rejse, mens de er på farten, herunder hoteller, lokale vejrudsigter og fly informationer via deres mobiltelefon på et hvilket som helst tidspunkt under deres rejse. Dette er det sidste trin i Amadeus’ plan om at udvikle nye måder til at gøre det lettere for luftfartsselskaberne og rejsebureauerne – og dermed også deres kunder – ved at give dem rettidige rejseinformationer via den mest bekvemme kanal. Det gør det muligt for de rejsende at udnytte tiden bedst muligt og giver dem en følelse af at have kontrol over deres rejseplaner. For at få adgang til CheckMyTrip for Mobile kræves der kun en mobiltelefon med adgang til internettet og et bookingnummer fra Amadeus. Man skriver www.checkmytrip.com i mobiltelefonens browser, hvorefter systemet beder om reservationsnumret fra Amadeus og kundens efternavn. Derefter vises hele rejsen, som ligger under det pågældende reservationsnummer. Som led i denne fortsatte indsats for at styrke funktionaliteten CheckMyTrip, lancerer Amadeus også betaversionen af følgende tjenester: - CheckMyTrip-applikation til Facebook, der giver alle, der har en Facebook-konto, mulighed for at installere en applikation, som gør det muligt at importere og dele rejseplaner, der er booket i Amadeus, med venner og familie. - CheckMyTrip til Blackberry-platformen Amadeus er på forsøgsbasis ved at indføre CheckMyTrip på den populære smartphone. Og et pilotprojekt: - CheckMyTrip til iPhone, der giver brugerne mulighed for at downloade og installere en applikation fra Apples App Store på deres iPhone, der gør det muligt at se deres rejseplaner. - CheckMyTrip-porteføljen udvides til stadighed med de nyeste funktioner, der har til formål at stille yderligere tjenester til rådighed for flyselskaber og rejsebureauer samt deres rejsende, der tilsammen giver en større fornemmelse af kontrol og en bedre samlet rejseoplevelse. Udviklingen af produkter til mobile tjenester vil fortsætte og bygge videre på Amadeus’ mobile strategi, som blev søsat sidste sommer med introduktionen af en række værktøjer til de forretningsrejsende siger, Ian, Wheeler Vice President, Marketing and Distribution.