• Amadeus/

European Travel Commission og Amadeus i samarbejde for at markedsføre Europa som rejsemål

Stockholm, 19. marts 2014: Amadeus og European Travel Commission (ETC) har indgået et strategisk partnerskab for at markedsføre Europa som rejsemål. Samarbejdet finder sted inden for rammerne af initiativet ”Destination Europe 2020”, hvor Europa-Kommissionen og ETC i samarbejde med erhvervslivet ønsker at øge Europas tiltrækningskraft.

Amadeus og ETC vil samarbejde med henblik på at markedsføre Europa og styrke konkurrenceevnen for europæisk turisme, som er en af de primære drivkræfter for økonomisk beskæftigelse.

Samarbejdet mellem ETC og Amadeus sker først og fremmest på tre områder:

• Teknik – Amadeus har udviklet appen VisitEurope, som indeholder innovative søgefunktioner og forbindelser til sociale medier. Mere information kan fås på: http://www.amadeus.com/blog/04/03/visiteurope-app

• Fælles forskningsinitiativ med henblik på at analysere rejsetendenser og anden markedsindsigt.

• Seminarier og uddannelsesprogrammer for at hjælpe den europæiske rejsebranche med at tiltrække flere besøgende.

– Vi er glade for at arbejde med nøglerepræsentanter fra branchen, som deler vores målsætning om at markedsføre ”Destination Europe”. Jeg er overbevist om, at dette partnerskab vil hjælpe os med at slå Europas position fast som en af verdens bedste rejsedestinationer gennem samarbejdet mellem den private og offentlige sektor, udtaler Peter De Wilde, ordførende hos European Travel Commission (ETC).

– Vi deler ETC og Europa-Kommissionens målsætning om ”Destination Europe 2020”. Partnerskabet er et godt eksempel på, hvordan den private og offentlige sektor kan samarbejde inden for rejse- og turistbranchen. Amadeus er glade for at kunne bidrage med vores tre bedste ressourcer for at hjælpe med at skabe fremtidens rejser i Europa: vores teknik, vores globale rækkevidde og vores kendskab til branchen, siger Juan Jesús García, Senior Advisor, Industry Affairs, hos Amadeus.

Begge organisationer vil holde øje med muligheder for at udvide samarbejdet med andre relevante selskaber i rejsebranchen og dermed bidrage til “Destination Europe 2020”.

Adm. direktør, Amadeus Scandinavia
jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber og færgeselskaber m.v.), rejsebureauer (fysiske og internetbaserede) samt rejsekøbere (virksomheder og forretningsrejsebureauer).

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere fordelt på Madrid (koncernledelse og markedsføring), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 71 lokale Amadeus-virksomheder verden over.

Amadeus bruger en transaktionsbaseret forretningsmodel.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC" og indgår i indekset IBEX 35.

Læs mere om Amadeus på www.amadeus.com/sca