Flere luftfartsselskaber vælger at få markedsinformationer via Amadeus

- Emirates, Finnair og TACA vælger Amadeus MIDT for at få et bedre beslutningsgrundlag Amadeus, rejse- og turistbranchens førende it-leverandør, har indgået en aftale med Emirates, Finnair og TACA om at forsyne luftfartsselskaberne med markedsinformationer via Amadeus Marketing Information Data (MIDT). MIDT indeholder bl.a. statistik over rejsebureauernes bookinger af luftfartsselskaber, som findes i Amadeus’ distributionssystem.

– Det skønnes, at Amadeus står for 36 pct. af verdens flybookinger, som foretages af rejsebureauer. Det gør, at vi kan forsyne luftfartsselskaberne med ekstremt vigtige og relevante bookingdata, siger Ian Wheeler, Vice President, Marketing and Distribution, Amadeus. Ved hjælp af statistikken i MIDT kan luftfartsselskaberne bl.a. få støtte og information om salg og markedsføring samt ruteplanlægning og skemalægning. Endvidere er datagrundlaget en vigtig forudsætning for, at luftfartsselskaberne kan optimere deres flypark i forhold til kapacitet, billetpriser og prissætningsstrategier, og hvilke partnere der giver de strategisk bedste alliancer. – Amadeus MIDT er udarbejdet i tæt samarbejde med flybranchen. Vi har samarbejdet med luftfartsselskaberne i de sidste 20 år og er glade for, at vores kunder forstår, hvilken ekstra værdi MIDT tilfører, siger Ian Wheeler. Markedsundersøgelser har vist, at korrekt anvendt kan dataene fra MIDT øge et luftfartsselskabs resultat med op til tre pct. I dag forsyner Amadeus mere end 50 af verdens førende luftfartsselskaber med statistik. For mere information kontakt venligst: