Forbedret hotelløsning til rejsebureauer fra Amadeus

Amadeus udvikler sin løsning for hotelbookinger fra at være en ren bookingplatform til at blive en bred markedsplads med indhold fra en lang række leverandører og kilder. Med adgang til alle slags hotelindhold, salgssteder og forretningsmodeller kan rejsebureauet hurtigt og nemt søge efter det bedste hoteltilbud til sig selv og sine kunder og sikre både god kundeservice og bedre lønsomhed.

13. juni 2014: Amadeus lancerer en ny distributionsløsning på hotelområdet: en markedsplads for rejseindustrien, som på en mere effektiv måde kobler købere og sælgere af hotelovernatning sammen. Markedspladsen er tilgængelig via Amadeus' løsninger til rejsebureauer (Amadeus Selling Platform) og virksomheder (Amadeus e-Travel Management) samt via tredjeparter gennem Amadeus Web Services.

Amadeus Hotels samler nu indhold fra en lang række forskellige hotelkilder i samme system, så bookeren får adgang til alle sine favoritleverandører via én enkelt grænseflade. Bookerens søgeresultat vises i et standardiseret format, så man hurtigt og nemt kan sammenligne de forskellige alternativer og finde det bedste tilbud. Avanceret teknik såsom sofistikerede søgealgoritmer, cache-teknik og progressive visningsfunktioner sikrer effektiviteten.

Til forskel fra andre systemer er den nye Amadeus Hotels-platform udviklet til at understøtte kundernes forskellige forretningsmodeller, uanset om man arbejder kommissionsbaseret med serviceafgifter, med nettopriser og tillæg eller forhandlede aftalepriser.

– Amadeus' markedsplads for hoteller samler indhold fra en lang række leverandører og kanaler. Vores analyse af indholdet viser, at graden af nøjagtighed er uovertruffen. Ingen anden distributør, vi kender til, har et så bredt hoteltilbud, siger Andreas Posmeck, administrerende direktør hos GIATA.

Vi har piloteret den nye version af Amadeus Hotels i to måneder, siger Barry Higgott, Operations Manager hos Horncastle Executive Travel. Det at kunne søge, sammenligne og booke hotel via én grænseflade har reduceret den tid, det tager at finde det rette hoteltilbud, væsentligt. At have alt på samme sted og helt integreret betyder også, at vi kan håndtere vores kunders rejser end-to-end mere effektivt og generelt tilbyde bedre service og kundepleje.

– Som rejseudbyder giver de seneste opgraderinger af Amadeus Hotels os hurtig adgang til et enormt udbud af hoteller og priser, som passer perfekt til vores behov, siger Massimo Callegari, Air and Sea Director hos Costa Crociere. Opgraderingerne gør det muligt for os at styre vores hotelforretning mere lønsomt, fordi løsningen accelererer og forenkler ikke blot processen med søgning, booking og betaling, men også arbejdet i vores mid- og back-office samt håndteringen af hotelkontrakter.

– Amadeus har svaret på branchens behov for at tilbyde alle typer hotelindhold og imødekomme både privat- og forretningsrejsendes behov, på én markedsplads, siger Peter Waters, Director, Hotel Distribution hos Amadeus. Det hotelindhold kan siden distribueres – med integrerede bookingmuligheder – både via online- og offline-kanaler. Kombinationen af rigt indhold, avanceret teknik og muligheden for at skræddersy den kommercielle model ud fra individuelle kundebehov er unik for branchen.

Yderligere oplysninger om løsningen
Amadeus har over 690.000 hoteltilbud fra mere end 235.000 hoteller. Det skyldes aftaler med regionale og globale hotelleverandører som Albatravel, Bedsonline, Despeger.com, Destinations of the World, GTA, hotel.de, HRS og Transhotel. Andre partnere, som også snart deltager, omfatter Sunhotels, Teldar, Travelboutique og Travelguru.

På det skandinaviske marked vil man ved lanceringen have adgang til Transhotel, HRS og Hotels.de, men dette udbud vil løbende blive udvidet. Derudover er der næsten 300 hotelkæder, repræsentationsselskaber og tusindvis af uafhængige hoteller, som er tilgængelige i Amadeus Hotels fra tidligere.

Det øgede udbud af hoteller er tilgængeligt via alle Amadeus' platforme, både for rejsebureauer (Amadeus Selling Platform) og virksomheder (Amadeus e-Travel Management) samt via Amadeus WebServices.

Du kan finde yderligere oplysninger om Amadeus' nye hotelløsning på www.amadeus.com/hotelsmarketplace

Adm. direktør, Amadeus Scandinavia

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber og færgeselskaber m.v.), rejsebureauer, rejse-relaterede hjemmesider samt virksomheder.

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere fordelt på Madrid (koncernledelse), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 71 lokale Amadeus-afdelinger verden over.

Amadeus bruger en transaktionsbaseret forretningsmodel. I 2012 havde virksomheden indtægter på 3.103,7 millioner EUR og en EBITDA på 1.188,7 millioner EUR.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC" og indgår i indekset IBEX 35.

Læs mere om Amadeus på www.amadeus.com/sca