Microsoft udvider sin brug af værktøjer fra Amadeus

I november 2011 indførte Microsoft i Rusland værktøjet Amadeus e-Travel Management til booking af deres rejser. Fem måneder senere brugte 53 procent af medarbejderne værktøjet til booking af deres egne rejser. Nu er det Microsofts ambition at opnå den samme succes med værktøjet i Rusland, som man har haft i Tyskland og Frankrig.

Stockholm, den 12 juli 2012: Microsoft har siden sidste efterår brugt det webbaserede bookingværktøj Amadeus e-Travel Management i Rusland. Værktøjet er en heldækkende løsning, som gør det muligt for medarbejderne selv at booke deres rejser gennem et enkelt accesspunkt. Løsningen, som omfatter flere GDS’er og anvendes af mere end 5.200 virksomheder på 59 markeder, hjælper virksomhederne til at reducere deres omkostninger og få kontrol over alle led i kæden, når vi taler om rejser.

Microsoft har med succes indført Amadeus e-Travel Management på 15 markeder i Europa, Mellemøsten og Afrika, og værktøjet anvendes i dag i stor udstrækning på Microsofts kontorer i Vest- og Nordeuropa. Mest udbredt er værktøjet i Tyskland, hvor andelen af medarbejdere, som brugte det i 2011, udgjorde 85 procent. Dette tal skal ses i forhold til en brugergrad på 62 procent i 2008. I Frankrig er andelen steget fra nul til 82 procent i den samme periode.

Målet hos Microsoft i Rusland er nu at øge brugen af værktøjet blandt sine 1.400 brugere.

– Som følge af vores succesfulde samarbejde i Europa, Mellemøsten og Afrika, hvor vi har en brugergrad på over 80 procent i Tyskland og Frankrig, er det nu et naturligt skridt at udvide samarbejdet til at omfatte det russiske marked. Vores samlede branchekendskab gør det muligt for Amadeus at tilpasse værktøjets funktionaliteter de steder, hvor det er nødvendigt, samtidig med at de overordnet set leverer en konsekvent tjeneste, siger Olive Kavanagh, Travel Category Manager hos Microsoft.

Administrerende direktør, Amadeus Scandinavia

Amadeus er den førende transaktionsbehandler og leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejse- og turistindustrien på globalt plan.

Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (f.eks. flyselskaber, hoteller, togselskaber, færgeselskaber og lign.), rejsesælgere (rejsebureauer og websteder) og rejsekøbere (virksomheder og individuelle rejsende).

Koncernen driver en transaktionsbaseret forretningsmodel og behandlede i 2011 mere end 947 millioner rejsetransaktioner.

Amadeus har hovedkontorer i Madrid (virksomhedens hovedsæde og marketing), Nice (udvikling) og Erding (drift – databehandlingscenter) og regionale kontorer i Miami, Buenos Aires, Bangkok og Dubai. På markedsplan leverer Amadeus sine kundetjenester gennem 73 lokale Amadeus-forretningsorganisationer, der dækker 195 lande.

Amadeus er noteret på børserne i Madrid, Barcelona, Bilbao og Valencia og handles under børskoden “AMS.MC”. I 2010 havde virksomheden en omsætning på EUR 2.712 millioner og en EBITDA på EUR 1.039 millioner. Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere i hele verden og har 123 nationaliteter repræsenteret på sine hovedkontorer.

For flere informationer om Amadeus, klik ind på www.amadeus.com/sca