Mindre papirarbejde for rejsebureauerne med Amadeus Integrated Mid-Office

Meget af rejsebureauernes tid går med det administrationsarbejde der følger med, når en rejse bliver solgt. Amadeus Integrated Mid-Office er en unik løsning, som er integreret med Amadeus Selling Platform, hvilket gør at alle informationer om den rejsende bliver tilgængelige på et og samme sted. For rejsebureauerne betyder det store tidsbesparelser og en bedre kundeservice.

Stockholm, den 18. marts 2013: Booket, billetteret – og klar? Nej, ikke for rejsebureauerne. Det er nu, det tidskrævende manuelle arbejde med fakturering, kontering og opfølgning begynder. For at hjælpe små og mellemstore rejsebureauer i såvel erhvervsrejse- som privatrejsesegmentet med at effektivisere dette arbejde, lancerer Amadeus nu den første version af sit ordre- og faktureringssystem Amadeus Integrated Mid-Office.

Amadeus Integrated Mid-Office fungerer som et samlingssted, hvor alle data i forbindelse med en rejseordre lægges ind – det gælder både bookinger via Amadeus og bookinger fra andre rejseaktører. Fra nu af bliver alle informationer tilgængelige for rejsebureauerne på et og samme sted.

Det som gør løsningen unik er, at den er integreret med Amadeus Selling Platform. Det betyder, at alle aktiviteter i bookingprocessen, lige fra rejseforslag til fakturering, automatisk er tilgængelige og opdaterede i Amadeus Integrated Mid-Office. Det sparer væsentlig tid, da rejsebureauerne kan maile rejsetilbuddet direkte til kunden, automatisere manuelle rutiner som f.eks. beregning af afgifter og tillæg, samt følge bedre op på den enkelte booking. Pilotkunde Silkeborg Rejsebureau har brugt Amadeus Integrated Mid-Office siden juni 2012:

– Når vi har booket et fly på Amadeus Selling Platform, har vi automatisk adgang til bookingen i Amadeus Integrated Mid-Office. Så det eneste, vi behøver at gøre, er at lægge vores avance og afgifter til, derefter er det hurtigt og let at fakturere kunden, fortæller Claus Andersen, adm. direktør hos Silkeborg Rejsebureau.

Amadeus Integrated Mid-Office giver også rejsebureauerne mulighed for at evaluere forretningsvirksomheden, noget som Claus Andersen oplever, at Silkeborg Rejsebureau har stor glæde af.

– Takket være rapportfunktionen har vi fået et bedre overblik over vores bookinger og vores indtægter og udgifter. Det er blevet lettere at holde styr på den enkelte kundes bookinghistorik.

Da Amadeus Integrated Mid-Office ligger i Amadeus’ centrale system, slipper rejsebureauerne for en række server- og IT-omkostninger samt udgifter til installation og opdatering af software. Endvidere kan rejsebureauerne reducere deres omkostninger, da det ikke er nødvendigt at sende Amadeus Interface Record (AIR) mellem de forskellige systemer. En anden fordel ved integrationen er, at der bruges de samme kundeprofiler i begge systemer, hvilket betyder, at rejsebureauerne slipper for at opdatere informationerne i to forskellige systemer.

At løsningen er udviklet til rejseindustrien betyder, at rejsebureauerne får et ordre- og faktureringssystem, som er tilpasset til deres virksomhed og behov. Det betyder også, at nye funktionaliteter vil kunne implementeres hurtigt og effektivt i takt med, at nye behov opstår.

– For os hos Amadeus er det en stor tilfredsstillelse at kunne tilbyde vores kunder et mid-office-system, som er tilpasset til deres virksomhed, og som giver dem mulighed for at bruge mere tid på at betjene kunderne og mindre tid på administration. Det er vores mål at have en kundedrevet produktudvikling, og Amadeus Integrated Mid-Office vil fortsat blive udviklet for at imødekomme rejsebureauernes fremtidige behov, siger Jesper Söderström, adm. direktør hos Amadeus Scandinavia.

Amadeus Integrated Mid-Office vil blive præsenteret på rejse- og turistmessen TUR i Göteborg den 21.-24. marts.

Adm. direktør, Amadeus Scandinavia

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber og færgeselskaber m.v.), rejsebureauer (fysiske og internetbaserede) samt rejsekøbere (virksomheder og forretningsrejsebureauer).

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere fordelt på Madrid (koncernledelse og markedsføring), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 73 lokale Amadeus-virksomheder verden over.

Amadeus bygger på en transaktionsbaseret forretningsmodel, der i 2012 genererede mere end 947 millioner fakturerbare rejsetransaktioner. I 2011 havde virksomheden en tilsvarende omsætning på 2.910 millioner EUR og en EBITDA på 1.108 millioner EUR.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC" og indgår i indekset IBEX 35.

Læs mere om Amadeus på www.amadeus.com/sca.