• Amadeus/

Mycab snart åben for booking gennem Amadeus, også for forretningsrejser i Sverige

Snart vil skandinaviske forretningsrejsende kunne booke deres taxakørsel i Sverige med Mycab via selvbookingsystemet Amadeus e-Travel Management (AeTM).

Stockholm, den 4. juni 2015 – Mycab er en uafhængig taxatjeneste, som tilbyder forretningsrejsende personligt tilpassede flytransfers og point-to-point-rejser til en fast pris. Tjenesten har siden april i år været tilgængelig via Amadeus' selvbookingsystem AeTM på 143 destinationer i 61 lande verden over. I juni bliver det nu også muligt for forretningsrejsende at booke deres flytransfers inden for Sverige via AeTM.

Med Mycab bliver de forretningsrejsende altid afhentet og kørt til det rette sted på det rette tidspunkt til en forud fastsat pris. Flytransfertjenesten er tilpasset til den rejsendes personlige rejseplan og tager også hensyn til forsinkelser samt ændrede flytider og ruter. Transporttjenesten tilbyder forretningsrejsende støtte i hele rejseprocessen, fra booking til håndtering af omkostninger og taxaudlæg.

– Med Mycab kan man døgnet rundt booke en taxa via selvbookingsystemet AeTM, på Mycabs hjemmeside, i en personlig mobilapp eller ved at ringe til vores callcenter. Vi tilbyder vores kunder behovstilpassede taxaløsninger, som imødekommer deres behov på både forretningsrejser og i forbindelse med lokale kundemøder, siger Bengt Hellqvist, Key Account Manager hos Mycab.

Mycab samarbejder kun med kvalificerede taxaselskaber, som er godkendt via SLA, og som har en PCI-certificeret betalingsservice. Virksomheden understøtter rejsekontofakturering gennem de største aktører på markedet, såsom Amex BTA, Diners TAC og First Card. Kunderne kan også vælge at betale med Air Plus-rejsekontoen. Ved betaling med egne kort accepteres American Express, MasterCard og Visa.

– Vi er meget glade for snart også at kunne tilbyde vores forretningsrejsende, som bruger AeTM, taxakørsel via Mycab i Sverige. Løsningen effektiviserer alle dele af rejseprocessen, lige fra booking til administration. Det bidrager til mindre stress på rejsen, samtidig med at både den rejsende og virksomheden får bedre kontrol med omkostningerne, siger Jesper Söderström, adm. direktør hos Amadeus Scandinavia.

Adm. direktør, Amadeus Scandinavia

For yderligere information om MyCab se http://www.mycab.se/

Amadeus er en førende leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejsebranchen på verdensplan. Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (flyselskaber, hoteller, jernbaneselskaber og færgeselskaber m.v.), rejsebureauer, rejse-relaterede hjemmesider samt virksomheder.

Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.000 medarbejdere fordelt på Madrid (koncernledelse), Nice (udvikling) og Erding (drift) samt 71 lokale Amadeus-afdelinger verden over.

Amadeus bruger en transaktionsbaseret forretningsmodel. I 2012 havde virksomheden indtægter på 3.103,7 millioner EUR og en EBITDA på 1.188,7 millioner EUR.

Amadeus er noteret på den spanske aktiebørs under børskoden "AMS.MC" og indgår i indekset IBEX 35.

Læs mere om Amadeus på http://www.amadeus.com/sca