SAS lancerer Amadeus Fare Families

Amadeus Fare Families bidrager til et større salg af tillægstjenester og transparente valgmuligheder for de rejsende

Stockholm, 27. april 2016 – Nogle gange kan det tage lang tid at scrolle og klikke sig igennem alle valgmuligheder, når man skal bestille en rejse. Det burde være hurtigt og nemt at vælge sæde, siddeplads med ekstra benplads, en refunderbar billet eller at tilføje en ekstra kuffert. Hvad alle tilvalgsmuligheder koster i sidste ende, skal tydeligt fremgå fra starten af.

SAS har valgt Amadeus' nye løsning Fare Families for også at kunne vise sine prisfamilier, der har været kendt længe, i rejsebureauleddet. En prisfamilie kan omfatte muligheden for at afbestille eller ændre sin billet, checke ekstra bagage ind eller booke et sæde, og på den måde bliver de enkelte prisfamilier skræddersyet efter de rejsendes specifikke behov.

- Det er vores vision at gøre det nemmere for frekvente rejsende i Skandinavien. Som en del af dette lancerer SAS nu Amadeus Fare Families for at gøre det nemmere og forbedre salgsoplevelsen for både rejsebureauer og rejsende, siger Tobias Jönsson, VP Revenue Management hos Scandinavian Airlines.

Amadeus Fare Families kommer til at være tilgængeligt for rejsende via rejsebureauer fra og med april.

Rejsebureauer vil opdage, at Amadeus Fare Families forbedrer deres evne til at tilpasse deres tilbud og identificere muligheder for mersalg. Billetpriserne vil også være tilgængelige for forretningsrejsende via Amadeus' værktøj for forretningsbookinger.

- Fare Families tilbyder store muligheder for de flyselskaber, der vil forenkle og forbedre købsoplevelsen for både rejsende og rejsebureauer, samtidig med at det indebærer kraftige forbedringer af salget af tillægstjenester, siger Decius Valmorbida, Vice President of Distribution Marketing på Amadeus.

I løbet af 2015 oplevede Amadeus en stigning på næsten 100 procent blandt udvalget af tillægstjenester, der blev solgt af rejsebureauer både online og offline. Amadeus Fare Families tilbydes nu af 25 flyselskaber verden over, og yderligere ti flyselskaber er ved at implementere løsningen i løbet af de kommende måneder.

Åsa Brögger
Marketing Communications Manager, Amadeus Scandinavia
E-mail: asa.brogger@sca.amadeus.com

SAS er Skandinaviens førende flyselskab, og de har et attraktivt tilbud til frekvente rejsende. I 2014/2015 rejste i alt 28,1 millioner passagerer med SAS til 119 destinationer i Europa, USA og Asien. Medlemsskabet i Star Alliance giver kunder adgang til et bredt netværk. Star Alliance tilbyder i alt over 18.500 daglige afgange til 1.330 destinationer i 192 lande verden over.

Amadeus är en ledande leverantör av avancerade tekniska lösningar för den globala resebranschen. Kundgrupper inkluderar operatörer (flygbolag, hotell, tåg, färjebolag m.fl.), återförsäljare (resebyråer och webbsidor) och köpare (företag och affärsresebyråer).

Amadeusgruppen har runt 13 000 anställda över hela världen, fördelade på centralkontor i Madrid (huvudkontor), Nice (utveckling) och Erding (operativ verksamhet), samt 71 lokala organisationer världen över.

Amadeus bygger på en transaktionsbaserad affärsmodell.

Amadeus är noterat på den spanska aktiebörsen under förkortningen ”AMS. MC” och ingår i indexet IBEX 35.

För mer information om Amadeus, besök www.amadeus.com/sca och den globala bloggen www.amadeus.com/blog