Stockholm, den 24 februar 2011   AMERICAN EXPRESS BUSINESS TRAVEL I NY AFTALE MED POSTEN NORDEN

Posten Norden vælger American Express Business Travel som rejsebureau til forretningsrejser og konferencer. Ved at skifte fra at have tre forskellige leverandører til en helhedsløsning opnår man større effektivitet. Samtidig nedbringer man omkostningerne.

Posten Norden har valgt American Express Business Travel til at håndtere alle sine forretningsrejser og konferencer. Fra januar måned foregår alle Posten Nordens rejsebestillinger gennem American Express Business Travel. Posten Norden forlader dermed sit tidligere system med forskellige leverandører i de nordiske lande.  Det er hensigten, at den nye aftale skal lette administrationen og reducere udgifterne til både forretningsrejser og konferencer.

Aftalen er resultatet af et stort udbud sidste år, hvor flere erhvervsrejsebureauer afgav bud. Det endelige valg faldt på American Express Business Travel, som er en førende leverandør på markedet for rejserelaterede ydelser i Norden.

---Vi er stolte over at have indgået en aftale med Posten Norden, siger Kaveh Atrak, adm. dir. for American Express Business Travel i Norden. Vi mener, at vi kan tilbyde en meget effektiv løsning.

Kaveh Atrak pointerer også, at American Express Business Travel har en meget veludviklet og brugervenlig portal til selvbooking.

---Med vores system bliver det også lettere for Posten Nordens ansatte at bestille rejser og konferencer. Dette bidrager også til omkostningsbesparelser for Posten Norden, samtidig med at Posten Nordens medarbejdere får et komplet overblik over koncernens rejser og møder.

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275, sten@strandberghaage.se

American Express Business Travel (www.americanexpress.se/businesstravel) er en del af American Express Company og har fokus på at hjælpe kunderne med at maksimere afkastet af deres rejseinvesteringer gennem større omkostningsbesparelser, kundeservice i verdensklasse og bedre kontrol med rejseudgifterne. American Express Business Travel tilbyder kunder lige fra små til multinationale virksomheder en kombination af brancheledende teknik, "travel management", strategiske indkøb og støtte ved forhandlinger med leverandører af rejserelaterede ydelser. Dertil kommer global kundeservice og tilgængelighed både online og offline. Selskabet tilbyder også adgang til en dynamisk community (www.businesstravelconneXion.com), som udnytter den samlede viden hos alle i erhvervsrejsebranchen ved at tilbyde forskellige perspektiver, bedste praksis, aktuel forskning og nyheder inden for branchen.

American Express er en global servicevirksomhed, som giver sine kunder adgang til produkter, indsigt og erfaringer, som gør livet letter og hjælper til forretningssucces. Læs mere på www.americanexpress.dk/businesstravel og på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress og www.youtube.com/americanexpress