VERDENS DYRESTE HOTELLER FINDES I EUROPA

–         Verdens dyreste hotelpriser findes netop nu i Rom, Zürich og Paris.

–         Ni af de ti dyreste byer at bo på hotel i findes i Europa.

American Express Business Travel har udført sin årlige analyse af hotelpriserne rundt om i verden. Den viser, at rejsende kan se frem til stigende hotelpriser i storbyerne i Europa. En nat på hotel i Rom (som i gennemsnit koster USD 487), Zürich (483 USD) og Paris (USD 451) havnede i toppen i år. I byer som New York (USD 317) og Tokyo (USD 285), som traditionelt anses for at være dyre, blev hotelregningen derimod billigere end i flere europæiske storbyer. Kontrasten var også stærk mellem Stockholm (USD 351), som fik en plads i top 10, og København (USD 252), som havde en meget lavere gennemsnitspris.

̶ Undersøgelsen viser, at hotelomkostningerne stiger, og det påvirker naturligvis de forretningsrejsende.  Men det er muligt for virksomhederne at udvikle en god rejsestrategi og effektivisere rejsepolitikken for deres medarbejdere. Virksomheden behøver ikke bare acceptere fortsatte prisstigninger, siger Kaveh Atrak, som er adm. direktør for American Express Business Travel AB.

Om undersøgelsen

Undersøgelsen kiggede på gennemsnitlige hotelpriser pr. overnatning i forskellige prisklasser i byer rundt om i hele verden. Undersøgelsen fandt sted i marts 2011. Listen viser resultaterne for de vigtigste byer i alfabetisk rækkefølge. Priserne er gennemsnitspriser for forretningshoteller.

Amsterdam USD 289 London USD 353
Athen USD 360 Los Angeles USD 181
Bangkok USD 204 Madrid USD 274
Barcelona USD 328 Melbourne USD 257
Bogota USD 205 Milano USD 430
Bruxelles USD 267 München USD 247
Buenos Aires USD 197 New York USD 317
København USD 252 Paris USD 451
Dublin USD 198 Rom USD 487
Firenze USD 343 Sao Paolo USD 252
Frankfurt USD 249 Stockholm USD 351
Genève USD 368 Tokyo USD 285
Hongkong USD 377 Zürich USD 483

Den samlede rapport og prognoserne kan bestilles i deres helhed

Business Travel Monitor  kan bestilles af alle, der abonnerer på eXpert insights, American Express Business Travels Global Advisory Services forsikringsservice. Bestilling af rapporten eller abonnement på tjenesten eXpert insight kan foretages ved at besøge www.businesstravelconneXion.com.

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275 , sten@strandberghaage.se

American Express Business Travel (www.americanexpress.com/businesstravel) er en afdeling af American Express Company, som har fokus på at hjælpe kunderne med at maksimere afkastet af deres rejseinvesteringer via større omkostningsbesparelser, kundeservice i verdensklasse samt at bedre kontrol med rejseudgifterne. American Express Business Travel tilbyder kunder lige fra små virksomheder til multinationale virksomheder en kombination af brancheførende teknik, ”travel management”, strategiske indkøb og støtte ved forhandlinger med leverandører af rejsetjenester. Dertil kommer global kundeservice og tilgængelighed både online og offline. Selskabet tilbyder også adgang til en dynamisk community (www.businesstravelconneXion.com), som udnytter den samlede viden hos alle i forretningsrejsebranchen ved at tilbyde forskellige perspektiver, bedste praksis, aktuel forskning og nyheder inden for branchen

American Express er en global servicevirksomhed, der giver sine kunder adgang til produkter, indsigter og erfaringer, som beriger livet og bygger på forretningsfremgang. Læs mere på www.americanexpress.se og på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress og www.youtube.com/americanexpress