Djursjukhusgruppen køber VetFamily

Djursjukhusgruppen, Nordens førende kæde indenfor kvalificeret veterinær behandling af kæledyr, køber VetFamily og Netdyredoktor.dk. VetFamily er Danmarks største kæde for dyrlæger. Salget giver VetFamily en ejer med en langsigtet strategi, som skaber nye muligheder og yderligere styrke i arbejdet med at være den mest professionelle samarbejdspartner for dyrehospitaler og dyreklinikker.

VetFamily startede i år 2000 som en frivillig kæde for dyrlæger. VetFamily står også bag kæledyrsportalen for kæledyrsejere, www.netdyredoktor.dk. Kæden tæller i dag 39 dyrehospitaler og dyreklinikker, og interessen for VetFamily vokser hele tiden. Virksomheder, som samarbejder med VetFamily, får støtte og hjælp indenfor blandt andet kompetenceudvikling, efteruddannelse, forretningsudvikling, faglig sparring, indkøb og markedsføring.

Det kommende samarbejde har stor opbakning blandt klinikkerne i VetFamily. Med sin størrelse, brede netværk og fokus på forretningsudvikling bliver Djursjukhusgruppen en spændende, dygtig og visionær ejer som kan medvirke VetFamily til at tage skridtet ind i den næste fase af udviklingen.

For Djursjukhusgruppen betyder købet adgang til et af de mest succesfulde partnerskabsprogrammer i Norden. VetFamily har oparbejdet stor erfaring efter mange år på markedet og har mange af de koncernfordele, som også karakteriserer Djursjukhusgruppen. Med samarbejdet kan begge firmaer nu realisere flere betydelige synergier, der vil give positive resultater for klinikkerne.

”I mødet med Djursjukhusgruppen så vi for første gang et formål i at gå sammen med en ekstern investor, der havde samme vision og værdigrundlag som os. Det giver så unikke muligheder for vækst og udvikling med en stærk partner, at vi ikke kunne sige nej til et sådant samarbejde. Sammen med dem kommer vi til at kunne gøre det endnu mere attraktivt at være en del af VetFamily”, afslutter Annette Bernth, CEO VetFamily.

”VetFamily er en rollemodel når det kommer til samarbejde og fællesskab i dyrlægebranchen. Vi er meget begejstrede for fremtiden og er overbevist om, at vi kan drage nytte af hinandens kompetencer og realisere VetFamily’s vision”, siger VD og koncernchef i Djursjukhusgruppen, Peter Dahlberg.

VetFamily føres videre som en selvstændig virksomhed med egen ledelse og administration. Det er selskaberne VetFamily og Netdyredoktor.dk der sælges, ikke de enkelte dyrehospitaler og dyreklinikker.

For yderligere information:
Peter Dahlberg, CEO Djursjukhusgruppen, +46 730 505 050
Annette Bernth, CEO VetFamily, +45 612 25 725

Om Djursjukhusgruppen
Djursjukhusgruppen er Nordens førende erhvervsgruppe indenfor kvalificeret veterinær behandling af hund, kat og øvrige kæledyr. Gruppen har et højt kompetenceniveau samt moderne og avanceret udstyr.

Gruppens vision er at forme fremtidens veterinære behandling og at være et forbillede med hensyn til kvalitetsbehandling og omsorg for dyr. Djursjukhusgruppen bliver drevet af empati, et ægte engagement for dyrenes velfærd og en stærk interesse for veterinærmedicinsk udvikling.

I Djursjukhusgruppen indgår flere af Nordens mest anerkendte dyrehospitaler og dyreklinikker, med stor kompetence og ressourcer for at muliggøre fokus på det som er det vigtigste – at levere den absolut bedste behandling af vores kæledyr.

www.djursjukhusgruppen.com

Djursjukhusgruppens offentliggjorte familiemedlemmer inkluderer:

• Aarhus Dyrehospital
  • Borlängekliniken
  • Djurdoktorn i Linköping
  • Doktor Dyregod på Østerås i Bærum
  • Dyreklinikken Kvaløya (Tromsø)
  • Dyreklinikken på Stend
  • Dyreklinikken Sotra
  • Dyreklinikken Tromsdalen (Tromsø)
  • Dyreklinikken Vester Allé i Aarhus
  • Eksjö Smådjurspraktik