Københavns Dyrehospital tilslutter sig Djursjukhusgruppen

Djursjukhusgruppen, Nordens ledende erhvervsgruppe indenfor kvalificeret veterinær behandling, vokser yderligere gennem købet af Københavns Dyrehospital. Samarbejdet styrker Djursjukhusgruppens Nordiske platform, samtidig giver det Københavns Dyrehospital tilgang til gruppens satsning på kvalitet og uddannelse, støttefunktioner samt teknisk udrustning.

Københavns Dyrehospital er Danmarks største dyrehospital for smådyr og blev grundlagt i 1987 som vi kender det i dag. Dyrehospitalet har døgnåbent, året rundt, tager imod ca. 23 000 patienter årligt og fungerer som et henvisnings dyrehospital for hele regionen København.

På Københavns Dyrehospital er der udviklet en unik vagt- og skadestuefunktion som ikke findes andre steder – hverken i det Storkøbenhavnske område eller Danmark. Døgnet rundt findes der personale på dyrehospitalet, som er veluddannet til at tage sig af akut tilskadekomne eller syge dyr. Der er indenfor de sidste år etableret et ICU ”intensiv care unit” område med iltboks og blodbank.

Som nyt medlem af Djursjukhusgruppen, kommer Københavns Dyrehospital til at gennemgå en opkvalificering af de eksisterende faciliteter samt muligvis mindre ombygninger i løbet af 2013 og 2014.

”Det er ekstremt tilfredsstillende som første virksomhed i Danmark at gå med i Djursjukhusgruppen. Vi er blevet meget imponeret af Djursjukhusgruppens stærke sammenhold og ambition indenfor det veterinærmedicinske område. Gruppens langsigtede mål, familiære kultur og fokus på kvalitet og uddannelse har været helt afgørende i vores valg. Nu begynder en meget spændende tid for os da vi ser frem til at udvikle os langsigtet sammen med Djursjukhusgruppen” siger Jens Eslau, administrerende direktør Københavns Dyrehospital.

”Det er meget glædeligt at Københavns Dyrehospital har valgt at tilslutte sig Djursjukhusgruppen, som dermed tager skridtet ind i Danmark. Københavns Dyrehospital er en anerkendt aktør med et godt veterinærmedicinsk omdømme og ambition om at øge det kollegiale udbytte og samarbejde sammen med Djursjukhusgruppen, samt at forsætte med at udvikle veterinærbranchen langsigtet. Vi er sikre på at Jens og alle hans dygtige medarbejdere har en vigtig funktion at udfylde i Djursjukhusgruppen og på det nordiske veterinære markedet” siger Peter Dahlberg, VD og koncernchef Djursjukhusgruppen.

Jens Eslau kommer til at drive og udvikle Københavns Dyrehospital, samtidig med at han bliver en del af Djursjukhusgruppens satsning om at udvikle høj kvalitet veterinær behandling i Norden.

For yderligere information:

Peter Dahlberg, VD og koncernchef Djursjukhusgruppen, +46 730 505050
Jens Eslau, administrerende direktør Københavns Dyrehospital, +45 249 44124

Om Djursjukhusgruppen:

Djursjukhusgruppen er Nordens ledende erhvervsgruppe indenfor kvalificeret veterinær behandling af smådyr (hund, kat og øvrige selskabs dyr), med en høj kompetence niveau samt moderne og avanceret udstyr.

Gruppens vision er at forme fremtidens veterinære behandling og at være et forbillede indenfor kvalitetsbehandling og omtanke for dyr. Djursjukhusgruppen bliver drevet af empati, et ægte engagement for dyrenes bedste og en stærk interesse for veterinærmedicinsk udvikling.

I Djursjukhusgruppen indgår flere af Nordens mest anerkendte Dyrehospitaler og klinikker, med stor kompetence og større ressourcer for at muliggøre fokus på det som er det vigtigste – at levere verdensklasses behandling til vores husdyr.

Djursjukhusgruppens offentliggjorte familiemedlemmer inkluderer:

• Djursjukhuset Albano i Danderyd
  • Djursjukhuset i Hässleholm