Nyt selskab bliver Danmarks største snapseleverandør

Report this content

Arcus-Gruppen har netop etableret selskabet Det Danske Spiritus Kompagni A/S, som vil stå for salg og markedsføring af Aalborg Aquavit og Gammel Dansk på det danske marked. Det Danske Spiritus Kompagni A/S bliver derved den største snapseleverandør i Danmark.

Det Danske Spiritus Kompagni starter allerede driften fra d. 1. januar, 2013 og overtager fra d. 7. januar ansvaret for salget i Danmark fra Pernod Ricard.

-Vi er stolte over, at vi nu skal overtage og videreudvikle populære produkter, som har en solid forankring i både Danmark, Norden og Tyskland, siger koncernchef i Arcus-Gruppen Otto Drakenberg.

Købet af mærkevarene Aalborg Akvavit, Brøndums, Gammel Dansk og Malteser Aquavit er netop blevet godkendt af konkurrencestyrelsen i Danmark og Tyskland. Den danske konkurrencestyrelse har besluttet, at Brøndums skal videresælges, og salget påbegyndes derfor i januar. Mærket vil indtil videre blive distribueret gennem Det Danske Spiritus Kompagni A/S.

- Dansk og norsk snaps er verdens bedste på hvert sit område. Vi glæder os derfor til at udveksle erfaring og viden med eksperterne i Danmark og sammen skabe øget salg, fortsætter Otto Drakenberg.

Efter overtagelsen bliver Arcus-Gruppen den største producent af snaps i Danmark og styrker sin position inden for akvavit i Tyskland. Koncernen er markedsførende på brændevin i Norge og på vin i både Norge og Sverige.

++++

For yderligere information:

Koncernchef Arcus-Gruppen Otto Drakenberg: + 46 70864 5504 eller otto.drakenberg@arcus.no

Kommunikationsdirektør Per Bjørkum: +47 922 55 777 eller per.bjorkum@arcus.no

FAKTA OM ARCUS-GRUPPEN
Arcus-Gruppen AS er den ledende aktør inden for produktion, salg og distribution af vin og brændevin i Norden. Selskabet er repræsenteret i alle de nordiske lande. Hovedejeren er det svenske investeringsselskab Ratos AB. Arcus-Gruppen AS har fokus på tre forretningsområder nemlig brændevin, vin og distribution. Arcus-Gruppen overtager fra januar 2013 ejerskabet til mærkerne Aalborg Akvavit, Gammel Dansk, Brøndums, Høker og Malteserkreuz. Arcus-Gruppen har i dag 440 ansatte og en omsætning på ca. 2 milliarder norske kroner.

FAKTA OM DET DANSKE SPIRITUS KOMPAGNI A/S
Det Danske Spiritus Kompagni A/S er et nyt selskab etableret i samarbejde mellem Arcus-Gruppen AS og Flemming Karberg Familieholding ApS. Selskabet vil have kontoradresse i København og stå for salg af Aalborg Akvavit, Brøndums, Gammel Dansk og Høker Akvavit i Danmark og grænsebutikkerne i Tyskland.