Aspiro lancerer mobil musikbutik i Danmark i samarbejde med Sonofon

Report this content

Aspiro har lanceret en mobil musikbutik på den danske operatør Sonofons mobilportal. Lanceringen skete i forbindelse med, at Sonofon åbnede for sit 3G-net.

Aspiro skal ekspandere indenfor et antal nye vækstområder; mobil markedsføring, søgetjenester, mobil-TV, Communitiy-tjenester samt fuldlængde musik.

– Aspiro sælger mere end 1 million ringetoner hver måned og er i særklasse den største aktør i Nordeuropa indenfor underholdning til mobiltelefonen. Den position har gjort det muligt for os at tilbyde en af markedets bedste løsninger af fuldlængde musik. Vi har en ledande teknisk løsning og gode relationer til pladeselskaberne, siger Johan Lenander, Administrerende direktør for Aspiro.

Musikbutiken hos Sonofon går under Aspiros varemærke Mobilehits og er den eneste butik med fuldlængde musik på Sonofons mobilportal. Udbudet er fokuseret på den danske hitliste og består til at starte med af ca. 200 000 numre fra Warner Music, EMI, SonyBMG, MBO samt et stort antal mindre både lokale og internationale pladeselskaber.

– Nu når vi har lanceret 3G i Danmark, så er det vigtigt for os at tilbyde vores kunder tjenester, som den nye teknologi giver mulighed for. Vi tror, at musik kommer til at være en af de mest populære tjenester, og det er vigtigt for os at musikudbuddet modsvarer, hvad vores kunder efterspørger, siger Peter Berg, Divisionsdirektör på Sonofon.

Musikbutiken hos Sonofon er Aspiros første i Danmark. Aspiro har tidligere lanceret musikbutiker på blandt andet TeliaSoneras svenska mobilportal og på Netcoms norske portal så Aspiros musikebutiker findes nu i hele Skandinavien.

– Vores konsumenter har modtaget musikbutikken meget positivt og salget af fuldlængde musik er kommet i gang meget tidligere end vi forventede. Musik er et af vækstområder på mobilmarkedet, som vi tror, kommer til at vokse hurtigst de næste par år, forsætte Johan Lenander.