Atlas Copco præsenterer det nye sortiment af WEDA+ afvandingspumper

Report this content

Atlas Copco Portable Energy har tilføjet et ny medlem til sin familie af mellemstore og store afvandingsdykpumper med lanceringen af sortimentet WEDA+ plug-and-play. Det nye sortiment har undergået et gennemgribende designeftersyn, og resultatet er innovative nye pumper, der tilbyder op til 20 procent generel reduktion af strømforbrug sammenlignet med tidligere modeller kombineret med større effektivitet, forenklet vedligeholdelse og forøget kapacitet.

WEDA+ sortimentet omfatter fem modeller: WEDA 50, med varianter med normal og stor trykhøjde og WEDA 60+, der fås i konfigurationer med normal trykhøjde, stor trykhøjde og ekstra stor trykhøjde. Topmodellen Super High Head WEDA 60+ er 15 procent mindre og 20 procent lettere end andre pumper i klassen og leverer forbedret ydelse og ekstrem flytbarhed. De nyeste pumper tilbyder ydelser på 1020 til 2425 l/min (61 til146 m3/t) og en maks. trykhøjde på op til 69 meter.

Atlas Copco har indført rotationskontrol og fasefejlbeskyttelse på tværs af alle WEDA+ modeller for at forebygge risikoen for, at pumpehjul kører i den forkerte retning, og det stopper pumpen i tilfælde af fasefejl. Derudover kan indgangssystemet rumme et bredere udvalg af kabelkonfigurationer med et avanceret motordesign, der giver øget effektivitet og reduceret startstrøm. Endvidere er drivsystemet forsynet med en dobbeltrække lejer for at give forbedret service i produktets levertid. For at give bedre holdbarhed er alle modeller konstrueret med en forbedret aluminiumslegering, der giver høj korrosionsbestandighed selv i de hårdeste applikationer.

De nye WEDA+ pumper er lette at flytte og installere i en lang række afvandingsapplikationer,” forklarer Wim Moors, Vice-President Pumps, Atlas Copco Portable Energy. “Vi har løftet vores transportable og kraftfulde elektriske dykpumpetilbud til det næste niveau ved at fokusere på effektivitet og nye funktioner, der vil forenkle kundernes oplevelsen og forbedre deres produktivitet.”

Enkel service er en anden egenskab i det nye sortiment. Modulkonstruktionen forenkler adskillelsen af ​​hovedkomponenterne, og alle rustfrit stålfastgørelser er af samme størrelse. Dette betyder konkret, at det samme værktøj kan bruges til at skifte alle tætninger, pumpehjul og andre dele på blot et par minutter.

Alle de nye WEDA + -modeller rummer de dokumenterede egenskaber, der er forbundet med det veletablerede WEDA-sortiment af mellemstore og store pumper, herunder et avanceret tætningssystem, valgfri automatisk niveaukontrol, justerbare gummidiffusere i slidstærk nitrilgummi og blokeringsfrie pumpehjul i hærdet høj krom.

For yderligere information, kontakt venligst:
Peter Olausson, Poduct Manager Pumps
Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
+46 (0)8 743 83 03, peter.olausson@se.atlascopco.com

For medieforespørgsler, kontakt venligst:
Linda Ekwall, Marketing Communications Manager
Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
Tel. 08 743 8316, e-post linda.ekwall@se.atlascopco.com

Atlas Copco er en førende leverandør af bæredygtige produktivitetsløsninger på verdensplan. Koncernen betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygge- og mineudstyr, maskinværktøj og monteringssystemer. Atlas Copco udvikler produkter og tjenester med fokus på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhed og ergonomi.  Virksomheden blev grundlagt i 1873, har hovedsæde i Stockholm, Sverige og er globalt repræsenteret i mere end 180 lande. I 2016 havde Atlas Copco en omsætning på SEK 101 mia. (EUR 11 mia.) og ca. 45.000 medarbejdere. Få mere at vide påwww.atlascopcogroup.com.

Portable Energy er en division inden for Atlas Copcos forretningsområde for byggeteknik. Virksomheden, der er styret af en fremadrettet tilgang til innovation, designer, producerer og markedsfører et omfattende udvalg af mobile og energieffektive kompressorer, generatorer, fyrtårne, pumper og boostere. Disse anvendes i en lang række industrier, inkl. byggeri, minedrift, olie og gas samt udlejning. Divisionens hovedkvarter ligger i Antwerpen, Belgien. Produktionsanlæggene er placeret rundt om i verden og primært i Belgien, Spanien, Italien, USA, Indien, Brasilien og Kina.