Nyt batteridrevet lystårn fra Atlas Copco tilbyder nul støj og udledninger

Report this content

Atlas Copco har præsenteret sit første batteridrevne LED- lystårn nogen sinde. Det kompakte HiLight Z3 + er udstyret med lithium-ion-batterier og giver forbedret belysning til byggepladser i storbyområder, udendørsarrangementer og industriområder med en funktionstid på op til 32 timer, en forlænget levetid, minimal vedligeholdelse og lave driftsomkostninger. Ingen støj under drift og fraværet af motorudledninger sikrer fuld miljøoverholdelse i byområder.

Félix Gómez, Product Marketing Manager for lystårne hos Atlas Copcos Power & Flow Division, kommenterede: “Denne lancering repræsenterer et kvantespring, hvad angår det, som kan opnås med et batteridrevet lystårn. Før vi valgte batteritypen, gennemførte vi omfattende F & U for at sikre, at vi ville give vores kunder den bedste ydelse, de forventer - ikke kun hvad angår driftstimer, men også pålidelighed, brugervenlighed og samlede ejersomkostninger. Slutresultatet er HiLight Z3+, som giver en årlig reduktion på 1 ton CO2-udledninger og  og dieselbesparelser på mere end 1.000 liter*.

Den forbedrede ydelse for HiLight Z3+ lystårnet hidrører fra brugen af lithium-ion batteriteknologi. Sammenlignet med bly- og gelbatterier tilbyder det op til 20 procent mere DoD (udstrømningsdybde), tre gange mere energitæthed og en levetid på 6.000 cyklusser. svarende til 6 gange mere end alternative teknologier. Desuden er lystårnets opladningstid direkte fra hjælpe-, lysnet- eller flytbare generatorforsyningsenheder kun 6 timer for standard Z3 + -enheden.

HiLight Z3 + har en lampeanordning med høj luminositet bestående af 4 x 160 W LED'er med en forventet levetid på 50.000 timer. Kombineret med specielt designet retningsglasoptik giver projektørerne optimal lysfordeling over et 3000 kvadratmeter stort belysningsområde. LED-belysningsenhederne understøttes af en hydraulisk forhøjet lodret mast, der er certificeret vindstabil op til 80 km/t med en maksimal driftshøjde på 8 m.

Z3 + er designet med flytbarhed og transporteffektivitet i tankerne og kan fungere inden for et temperaturområde på -20 til +50 grader C. Lystårnets kompakte mål, som er 1160 x 1160 x 2500 mm, gør det muligt at placere op til 22 enheder på en lastbil med en længde på 13 meter. Altvejrsbeskyttelse tilvejebringes af en galvaniseret stålkappe og pulverlakering.

HiLight-sortimentet af batteri-, el- og dieseldrevne LED- og metalhalogenlystårne er designet til at tilbyde det bredeste valg til byggeri, vejarbejde, offentlige arrangementer og industrielle anvendelser. Atlas Copco tilbyder en bred vifte af fleksible og dynamiske flytbare belysningsløsninger, der kombinerer robust byggekvalitet og kompakt størrelse med dækning af alle aspekter i forbindelse med effektivitet, sikkerhed og miljøpåvirkning.

Redaktionsbemærkninger

*CO2-udledninger pr. liter afbrændt diesel = 2,6 kg

– slut –

For yderligere information, kontakt venligst:
Jörgen Berglund, Produktchef - generatorer och belysningsmaster
Atlas Copco Power Technique Nordic
+46 (0)8 743 97 84, jorgen.berglund@atlascopco.com

Medieforespørgsler
Kontakt: Linda Ekwall, Marknadskommunikationschef
Atlas Copco Power Technique Nordic
Tel. 08 743 8316, e-post linda.ekwall@atlascopco.com

Atlas Copco er en førende leverandør af bæredygtige produktivitetsløsninger på verdensplan. Koncernen betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygge- og mineudstyr, maskinværktøj og monteringssystemer. Atlas Copco udvikler produkter og tjenester med fokus på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhed og ergonomi.  Virksomheden blev grundlagt i 1873, har hovedsæde i Stockholm, Sverige og er globalt repræsenteret i mere end 180 lande. I 2017 havde Atlas Copco en omsætning på SEK 116 mia. (EUR 12 mia.)  og ca. 47.000 medarbejdere. Få mere at vide på www.atlascopcogroup.com.

Kraftteknik
Store ideer fremskynder innovation. Hos Atlas Copco Power Technique forvandler vi industrielle ideer til førende teknologi inden for luft-, strøm- og flowløsninger. Vores lidenskabelige mennesker, ekspertise og service tilfører bæredygtig værdi til industrier overalt.

Portable Air er en division inden for Atlas Copcos forretningsområde Power Technique. Divisionen designer, producerer og markedsfører et omfattende udvalg af mobile og energieffektive kompressorer, håndholte, lette nedbrydningshamre og brabchefokuserede løsninger som højtryksboostere og kvalitetsluftudstyr. Produkterne anvendes i en lang række industrier, inkl. byggeri, minedrift, olie og gas samt udlejning. Divisionens hovedkvarter ligger i Antwerpen, Belgien. De primære enheder inden for produktudvikling of produktion er placeret i Europa, Asien, Sydamerika og Nordamerika.

Power & Flow er en division inden for Atlas Copcos forretningsområde Power Technique. Divisionen designer, fremstiller og markedsfører et omfattende sortiment af mobile og energieffektive generatorer, fyrtårne og pumper. Sammen med tilknyttet tilbehør og tilslutningsløsninger. Produkterne anvendes i en lang række industrier, inkl. byggeri, minedrift, afvanding og udlejning. Divisionshovedkvartererne er placeret i Zaragoza, Spanien. De primære enheder inden for produktudvikling og produktion er placeret i Europa, Asien, Sydamerika og Nordamerika.

Tags:

Citater

Product Marketing Manager for lystårne hos Atlas Copcos Power & Flow Division, kommenterede: “Denne lancering repræsenterer et kvantespring, hvad angår det, som kan opnås med et batteridrevet lystårn. Før vi valgte batteritypen, gennemførte vi omfattende F & U for at sikre, at vi ville give vores kunder den bedste ydelse, de forventer - ikke kun hvad angår driftstimer, men også pålidelighed, brugervenlighed og samlede ejersomkostninger. Slutresultatet er HiLight Z3+, som giver en årlig reduktion på 1 ton CO2-udledninger og og dieselbesparelser på mere end 1.000 liter*.
Félix Gómez