Ny rejsearrangør skræddersyr eksklusive vinrejser til Sonoma County

Report this content

Rejsearrangøren Atmani Tours tilbyder luksusrejser til det trendy vinparadis Sonoma County i Californien. Hermine Baker har stiftet Atmani Tours, som nu lancerer sine rejser i Skandinavien.

–        Jeg startede Atmani, fordi jeg så et behov for en rejsearrangør, som tilbyder eksklusive og personlige rejser til Sonoma County. Jeg vil gerne give mine gæster en uforglemmelig oplevelse i det smukke vinlandskab og tage dem med til steder, turister normalt ikke har adgang til, siger Hermine Baker.

Vintæt og trendy
Hermine Baker er vokset op på Marsvinsholms slot i det sydlige Sverige og flyttede til Sonoma County for fire år siden, da hun mødte sin amerikanske mand.

–        Sonoma County er i de senere år blevet det mest trendy sted at rejse til i USA. Det er et fascinerende landskab, og her findes landets bedste vine, siger Hermine.

I Sonoma County, som ligger en lille time nord for San Fransisco, ligger der mere end 300 vingårde. Området er mest blevet kendt for sine Chardonnay- og Pinot Noir-vine. Hermine Baker, som selv er sommelier, har mange gode venner blandt vinproducenterne i området, og hun fremstiller også sin egen vin her.

–        Vi besøger blandt andet til en vingård, hvor en del Hollywoodstjerner fremstiller deres egne vine. Der får mine gæster lov til at lære, hvordan man blander forskellige druer for at få en perfekt afbalanceret vin, fortæller Hermine Baker.

Satser på gæster med høje krav
Atmani Tours skræddersyr 4-7-dagesrejserne, som kan forlænges med nogle dage i San Fransisco. I Sonoma County bor gæsterne på det eksklusive Hotel les Mars i den lille by Healdsburg. Dagene bruges på at udforske det fascinerende landskab, blandt andet på hesteryg mellem vinstokkene eller fra luften i en helikopter.

–        Jeg vil gerne have, at mine gæster ser mig som den perfekte værtinde, der pusler om dem og altid giver dem det lille ekstra. Jeg arrangerer personlige rejser, hvor vi går tilbage til fundamentet med vin af høj klasse i fred og ro, gode middage i behageligt selskab, ingen stress, men med sjove og spændende aktiviteter i løbet af dagen, siger Hermine Baker, som bliver gæsternes personlige cicerone.

Små grupper garanterer den højeste kvalitet
For at garantere den højeste kvalitet tager Atmani Tours kun imod seks gæster pr. rejse. Hermine lancerer nu sine rejser i Skandinavien, og den første rejse gennemføres i maj.

– Jeg ser for mig, at typiske Atmani-rejsende er livsglade og nysgerrige personer med høje krav. Det kan være alt lige fra unge mennesker, som er midt i karrieren, til ældre med børn, som er flyttet hjemmefra, og som vil opleve noget ud over det sædvanlige, siger Hermine.

Kontakt for yderligere information:
Hermine Baker, direktør Atmani Tours
Tlf.: +1-707-331-1320
hermine@atmanitours.com

Pressekontakt i Sverige:
Maria Hultberg
Gnistra Kommunikation
Tlf.: 0702-25 46 51
maria.hultberg@gnistrakommunikation.se

Atmani Tours er rejsearrangør med base i Sonoma County i Californien og blev stiftet i 2012. Virksomheden tilbyder eksklusive rejser i det californiske vinlandskab. Stifter og direktør er svenske Hermine Baker, sommelier og uddannet inden for hotel og turisme. Atmani kommer fra sanskrit og betyder ”In the pure state of the Soul”, i den reneste form af sjælen.