Audientes A/S søger om optagelse på Nasdaq First North Growth Market Denmark

Report this content

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, DISTRIBUERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN.

Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Audientes A/S ("Audientes" eller "Selskabet"), medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Selskabet har offentliggjort i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark. Virksomhedsbeskrivelsen er tilgængeligt på Selskabets hjemmeside www.audientes.com.

Selskabsmeddelelse nr. 1-2020

København, 31. august 2020

Audientes A/S har søgt om optagelse på Nasdaq First North Growth Market Denmark. Målsætningen er at levere et høreapparat af høj kvalitet til de millioner i hele verden, der har invaliderende høretab, men som ikke har råd til et godt høreapparat.

Audientes er en dansk udvikler af høreapparater af høj kvalitet, der i modsætning til de internationale producenter, herunder de store danske producenter, har fokus på de knap 500 millioner mennesker med invaliderende høretab, som ikke har nogen økonomisk mulighed for at få en ordentlig hjælp.

Tegningsperioden løber fra 31. august til 11. september 2020, og udbudskursen er 8,0 kr. svarende til en markedsværdi før udbuddet på 34,8 mio. kr. Udbuddet af nye aktier er på op til 40 mio. kr.

”Alle har ret til et godt høreapparat! For den gruppe af millioner af mennesker verden over, vi henvender os til, er det en afvejning, om de vil anskaffe sig et køleskab, en scooter – eller et høreapparat. Behovet for en mere tilgængelig løsning er derfor mere end åbenlyst, og med en målsætning om at hjælpe millioner af mennesker med et høreapparat, der ikke blot var billigt, men med en kvalitet i top, blev Audientes etableret.” – Steen Thygesen, CEO Audientes.

Udbuddet i hovedtræk

Det forventede bruttoprovenu er på 35 – 40 mio. kr.

Udbudskursen er 8,0 kr. svarende til en markedsværdi af Audientes før udbuddet på 34,8 mio. kr. Udbudsperioden løber fra den 31. august til den 11. september 2020 klokken 23:59.

Offentliggørelse af resultatet af udbuddet forventes at ske den 15. september 2020 og første handelsdag ventes at være den 18. september 2020.

Over 466 millioner har invaliderende høretab

På verdensplan er der over 466 millioner mennesker med invaliderende høretab, herunder omkring 75 millioner i Indien og 30 millioner i USA, der ikke har en tilstrækkelig god afhjælpning i form af et høreapparat. Dette skyldes, at de eksisterende høreapparater er for dyre, og at der særligt i lav- og mellemindkomstlande er for få høreklinikker til at tilpasse høreapparaterne til den enkelte forbruger. Audientes er grundlagt for netop at hjælpe disse millioner af mennesker.

Et smart høreapparat

Audientes’ høreapparat er digitalt og selvjusterende via apparatet selv eller en app. Brugerne vil derfor selv kunne kalibrere høreapparatet uden assistance fra en høreekspert eller høreklinik, hvilket gør opsætningen og vedligeholdelsen væsentlig nemmere end traditionelle høreapparater. Med fokus på, at høreapparatet skal være økonomisk overkommeligt for middelklassen i lav- og mellemindkomstlandene og lavindkomstgrupperne i højindkomstlandene, vil Audientes’ høreapparat koste i niveauet omkring 1.500 kr. eksklusiv lokale skatter, og således ned til 1/6 - 1/14 for et sæt af de klassiske høreapparater, der koster mellem 10.000 og 60.000 kr.

Virksomhedsbeskrivelse og informationsmøder

Virksomhedsbeskrivelse, tegningsblanket samt yderligere informationer er tilgængelig via Audientes hjemmeside www.audientes.com og via www.nyemission.dk, hvor der også er tilmelding til informationsmøder.

Der er mulighed for at møde Audientes' ledelse på følgende informationsmøder:

Webinar den 2. september kl. 17:00 - 18:00

Webinar den 7. september kl. 20:00 - 21:00

Webinar den 8. september kl. 19:30 - 20:30

Webinar den 9. september kl. 17:00 - 18:00

Detaljer om udbuddet og optagelsen til handel

Udbudsperiode: 31. august 2020 kl. 09:00 – 11. september 2020 kl. 23:59.

Udbudskurs: 8,00 kr. pr. aktie a nominelt 0,10 kr.

Antal aktier inden Udbuddet: 4.349.010 stk.

Markedsværdien: Baseret på udbudskursen er markedsværdien af Selskabet DKK 34,8 mio. pr. datoen for virksomhedsbeskrivelsen.

Nye udbudte aktier: Udbuddet omfatter kun nyudstedte aktier og maksimalt 5.000.000 stk. nye aktier, svarende til et bruttoprovenu på DKK 40 mio. Minimumudbuddet er på 4.375.000 stk. nye aktier, svarende til et bruttoprovenu på DKK 35 mio. Hvis der ikke findes investorer til Minimumudbuddet på 4.375.000 stk. aktier, vil udbuddet ikke blive gennemført.

Allokering: Hvis det samlede antal aktier, der er afgivet ordrer på i udbuddet, overstiger 5.000.000 aktier, vil der blive foretaget reduktion som følger:

Tegningsordrer op til og med DKK 250.000 tildeles 100%, såfremt det er muligt, og reduceres ellers forholdsmæssigt som besluttet af Selskabets bestyrelse og Selskabets Certified Adviser, Kapital Partner. Det er muligt, at nogle grupper af tegningsordrer ikke vil få tildelt nogen aktier.

For tegningsordrer over DKK 250.000 sker der individuel tildeling (diskretionær), som besluttet af Selskabets bestyrelse og Selskabets Certified Adviser, Kapital Partner. Det er muligt at nogle tegningsordrer ikke vil få tildelt nogen aktier.

Eksisterende aktionærer: Ingen af de eksisterende aktionærer sælger aktier ved udbuddet, og de er alle underlagt lock- up for en periode på op til 12 måneder for op til 100% af deres aktier med undtagelse af tre aktionærer med samlet aktier svarende til 6,7% af aktierne før udbuddet.

Afgivelse af tegningsordre: De nye aktier kan tegnes ved afgivelse af elektronisk tegningsordre via investors eget kontoførende pengeinstitut eller ved indlevering af tegningsblanket til investors eget kontoførende pengeinstitut. Der skal minimum tegnes 500 stk. aktier, svarende til DKK 4.000 pr. tegningsordre. Offentliggørelse af resultatet af udbuddet forventes at ske den 15. september 2020.

ISIN-kode og symbol: Selskabet har én aktieklasse. De Nye aktier afregnes i en midlertidig ISIN DK0061406881 ved udbuddets gennemførelse. Når aktiekapitalforhøjelsen er registreret hos Erhvervsstyrelsen, vil de Nye Aktier blive udstedt og optaget til handel i den samme permanente ISIN kode som de eksisterende aktier. Den permanente ISIN kode for aktierne er DK0061406618 og aktierne er søgt optaget til handel under symbolet ”AUDNTS”.

Optagelse til handel: De nye aktier og de eksisterende aktier er betinget godkendt til optagelse til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark, under forudsætning af gennemførelse af Udbuddet samt opfyldelse af Nasdaq First North Denmarks krav til aktionærspredning og free float. Første handelsdag for aktierne på Nasdaq First North Denmark forventes at være den 18. september 2020.

Yderligere oplysninger:

CEO Steen Thygesen, tlf.: +45 531 72610, e-mail: steen.thygesen@audientes.com

Audientes A/S

Teknikerbyen 5

2830 Virum

www.audientes.com

Certified Adviser Kapital Partner Jernbanegade 4

www.kapitalpartner.dk

Vigtig information

Denne meddelelse udgør ikke en virksomhedsbeskrivelse eller prospekt. Ingen person bør købe eller tegne aktier i Audientes A/S, medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i den virksomhedsbeskrivelse, Audientes har offentliggjort  i forbindelse med udbuddet og optagelse af aktier til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark.

Virksomhedsbeskrivelsen er tilgængelig på Selskabets hjemmeside.

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe aktier udstedt af Selskabet i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud eller salg ville være ulovligt, og meddelelsen og oplysningerne heri må hverken direkte eller indirekte distribueres eller offentliggøres i eller til sådanne jurisdiktioner.

Udbuddet gennemføres i henhold til dansk ret og de nye aktier udbydes kun i Danmark. Forhold, der behandles i denne meddelelse, kan udgøre fremadrettede udsagn, der ikke udgør historiske kendsgerninger. De fremadrettede udsagn i denne meddelelse er baseret på en række forudsætninger, hvoraf en stor del er baseret på yderligere forudsætninger. Selvom Audientes vurderer, at disse forudsætninger var rimelige, da de blev foretaget, er de i sagens natur forbundet med betydelige kendte og ukendte risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold, der er vanskelige eller umulige at forudsige eller uden for virksomhedens kontrol. Sådanne risici, usikkerheder, uforudsete hændelser og andre væsentlige forhold kan medføre, at de faktiske begivenheder afviger væsentligt fra de forventninger, der er udtrykt eller underforstået i forbindelse med de fremadrettede udsagn i denne meddelelse. De oplysninger, synspunkter og fremadrettede udsagn, der er indeholdt i denne meddelelse, er kun gældende pr. datoen for denne meddelelses offentliggørelse og kan ændres uden varsel.

Steen Thygesen, CEO, +45 53172610, Steen.Thygesen@audientes.com

Om Audientes A/S

Audientes is a Denmark-based innovator of affordable hearing solutions. Our goal is to make smart, high-quality hearing aids accessible and affordable to everyone who needs them. We achieve this by designing, developing and bringing to market innovative, assisted-hearing solutions.