Audientes indgår samarbejde med Hearing Wellness Clinic i Indien

Audientes og Hearing Wellness Clinic i Indien offentliggør i dag en rammeaftale om salg af Audientesselvjusterende høreapparat på Hearing Wellness Clinics klinikker i det sydlige Indien.

Selskabsmeddelelse 4-2021

8. juni 2021

Audientes har indgået partnerskab med Hearing Wellness Clinic - et af de førende hørecentre i Sydindien med en lang række høreklinikker i delstaterne Karnataka, Telangana, Tamil Nadu, Kerala og Goa.

Omfattende distributionsnetværk i Sydindien

I tråd med vores strategi- og udrulningsplaner i Indien har vi indgået et utrolig spændende partnerskab med Hearing Wellness Clinic, som er et af de førende hørecentre i Sydindien med en mangeårig erfaring indenfor salg og rådgivning af kvalitetshøreapparater. Hearing Wellness Clinic har en stor markedsforståelse, og vi ser meget frem til at styrke samarbejdet med deres team samt netværk af høreklinikker,siger Steen Thygesen, CEO, Audientes A/S.

Audienteshøreapparat udfylder et hul i markedet

Kamaljeet Singh, Managing Director, Hearing Wellness Clinic, udtaler; “Vi ser meget frem til at byde Audientes velkommen i HWC-familien. Det har altid været vores mål at tilbyde unikke høreløsninger til vores kunder, og Audienteshøreapparat passer perfekt i vores produktsortiment. Den selvjusterende egenskab udfylder et hul i markedet, og vi er stolte af at være den første leverandør af apparatet i Indien.

Hearing Wellness Clinic er blandt de 10 største leverandører af høreapparater i Indien med 20 forskellige salgssteder i en række storbyer. Visionen er at levere kvalitetsprodukter og optimale høreløsninger til kunderne. Hearing Wellness Clinic forventer at påbegynde salget af Audientesselvjusterende høreapparat i 3. kvartal 2021.

Denne selskabsmeddelelse påvirker ikke de udmeldte omsætnings- og EBITDA-forventninger for 2021.

Audientes er forpligtet til at offentliggøre denne information i henhold til markedsmisbrugsforordning (MAR).

For yderligere information:

Steen Thygesen, CEO, Audientes A/S

E-mail: st@audientes.com

Raman PV Rao, Country Head, Audientes India

Tlf.: + 91 91770 49678

E-mail: rr@audientes.com

Kamaljeet Singh, Managing Director, Hearing Wellness Clinic

Tlf.: +91 9980510040

E-mail: kamaljeet@hearingwellness.in

Audientes er en af de nye aktører på det globale høreapparatmarked. Selskabet har udviklet et nyt selvjusterende høreapparat, som lanceres på det indiske marked i 3. kvartal 2021, inden det også lanceres på det amerikanske håndkøbsmarked og andre markeder. Audientes har et mål om at hjælpe de mange millioner, som har et invaliderende høretab, men ikke har råd til at købe et af de meget dyre traditionelle høreapparater på markedet.

Der er i dag ca. 500 mio. mennesker, som har et invaliderende høretab, hvoraf 400 mio. ikke har en god løsning til deres høretab. Der er tale om en global sundhedsudfordring, og Audientes ønsker at være en del af løsningen ved at tilbyde prismæssigt overkommelige og selvjusterende binaurale høreapparater til gavn for alle.

Audienteshovedkontor ligger i København, og selskabet er noteret på Nasdaq First North Growth Market Denmark (AUDNTS).

For yderligere oplysninger om Audientes finansielle situation og udvikling se selskabets hjemmeside (www.audientes.com).

Om Hearing Wellness Clinic

Hearing Wellness Clinic blev etableret i 2006 i Bangalore, Indien. Hearing Wellness Clinic har 20 høreklinikker i området fra Mangalore til Chennai ud i det sydlige Indien, og det er virksomhedens vision at være markedsførende i regionen med pålidelige og unikke kvalitetsprodukter og en høj service på høreapparatområdet.

Denne meddelelse offentliggøres på engelsk. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske udgave og den danske oversættelse er det den engelske udgave, der gælder.